zondag 24 augustus 2014

Imposant

Gisteren was het weer hier extreem. hevige buien, felle opklaringen, onweer hagel en geweldige luchten. Toen ik wakker werd kletterde de regen op het dak, maar Buienradar beloofde droog om half tien, en dat klopte als een bus! Dus naar de markt voor fruit vis en kaas en ik kon het niet laten op de terugweg en ommetje over de dijk te maken. Daar was het spectaculair! Zon, maar veel imposante wolken. Achter Texel was een dreigende blauwgrijze donkere lucht te zien waarvoor de duinen van de zuidkant oplichten. De zee was zilver, kwikzilver, slechts kleine rimpelingen als gekreukt alufolie. Zandplaat De Razende Bol was ook duidelijk zichtbaar. Het licht was zo apart dat ik betoverd was. Jammer genoeg was de batterij van mijn camera leeg.  Toch ging ik, terecht, vrij snel richting huis, toen ik de boodschappen opborg ratelde de donder en roffelde de hagel op het dak.
Ik was er stil van.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb net in de stad hetzelfde sort licht gezien tijdens de wandeling met de hond. Minder spectaculaire uitzichten natuurlijk, maar ik geniet van mijn stad! Heerlijk om zo van het buiten te kunnen genieten en fijn om van jouw momenten mee te mogen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vlasje, je schildert met woorden. Wonderschoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zat ook te genieten gisterenavond. Maar was wel blij,dat de hond niet meer uit hoefde.

    BeantwoordenVerwijderen