donderdag 14 augustus 2014

Herstellen

Vandaag een week geleden maakte ik de smak in de duinen, nu zijn de wonden vrijwel geheel hersteld en zie ik er weer toonbaar uit. Tijd om het normale ritme weer op te pakken.
Fietsen op de fiets zonder fiets, dansen met Mick en in huis en daar buiten weer wat klussen klaren.
Een mens is steeds maar bezig met (zelf)herstel en bijhouden van van alles en dat betekent ; LEVEN.
Morgen een verjaarsviering met een bijzondere betekenis, iemand die hoopt een niet zo beste periode af te sluiten en (met hulp) het echte leven weer te kunnen omhelzen. Ik heb een kadootje uit eigen voorraad gevonden dat me toepasselijk lijkt en ben bezig het te personaliseren. Ik ben gevraagd om als een soort buddy voor deze persoon te funktioneren en ik hoop zo dat het allemaal gaat zoals we hopen.
Meer wil en kan ik hier niet over vertellen, maar neem van me aan dat ik hierin toch wel wat tijd, en energie in steek en dat het een stevige rolletje speelt in mijn leven nu. Maar ik doe het heel graag en hoop genoeg afstand te kunnen bewaren om mezelf er niet te veel in te laten meeslepen.
Er zijn heel veel mensen die hulp nodig hebben, weinig die het vragen en nog minder die het op een goede manier krijgen. Ik hoop dat iedereen die het nodig heeft, ook geholpen en gesteund wordt.
Het leven kan voor velen de moeite weer waard worden en we kunnen er een rol in spelen.
Ik ben blij dat ik dat misschien kan.


5 opmerkingen:

  1. Nu het herstel zo goed gevorderd is, durf ik eindelijk te vragen of je dat konijnenschedeltje ook daadwerkelijk hebt opgeraapt en meegenomen?
    Wens je heel veel succes en voldoening toe met het buddy-schap.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die persoon treft een goede als buddy.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, hoor, 1 van de redders zag het liggen op het pad en stopte het in mijn scootmanf, lief toch!

    BeantwoordenVerwijderen