zondag 17 augustus 2014

Herfst

Zoals alles dit jaar en beetje vroeg kwam, is dat met de herfst ook zo. De bramen zijn al over het hoogtepunt heen, de hei bloeit, paddenstoelen poppen uit de grond en de spinnen versperren alle paden. Ook het weer is op het moment oktoberig. Wind en regen, binnenshuisweertje, omslagdoek en chocomel en soep weer.
Dus Vroege Vogels, OVT, administratie, Odin, kranten, thee, poekels op schoot en vergenoegdheid. Vanmiddag weer een dosis Lowlands en vanavond Zomergasten, wat valt er te zeuren?
Toen ik van de week een verjaardag bezocht, kwam een stuk verleden langs in de vorm van mensen die  ik tientallen jaren niet meer had gezien, maar het was direct vertrouwd. Leuk, hoor.  Via Facebook kun je die contacten weer snel opnemen.
De herinneringen vlogen heen en weer en mijn sociaal zeer aktieve jaren betaalden zich terug in veel plezier bij het terugkijken.


8 opmerkingen:

  1. Ieder jaargetij heeft zijn eigen charme, ik verheug me alweer op het verkleuren van de bomen en struiken. Is ook altijd een mooi gezicht en de komende tijd weer typische herfstgerechten maken. Binnen zitten, met een fijn boek en een warm drankje, terwijl het buiten regent en guur is, is ook gezellig. Heerlijk die afwisseling van de seizoenen in Nederland. Fijne zondag! Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi is dat,als anderen ook verouderen maar de gespreksstof blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan erg genieten van dit waai-weer! Heerlijk buiten gelopen en nu lekker binnen met thee, hond aan de voeten, kat op het kleed, boek lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om zoveel contacten op te duikelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij zijn in Duitsland voor de oncologiebehandeling van mijn man. Vanmiddag was er een lieve zuster die zag hoe graag mijn man naar buiten wilde en hoe hard hij het nodig had. Maakte het infuus even los voor een uurtje en dus zijn wij samen even door de wind heen gesjouwd. De eerste fel bruinrode kastanjes al gevonden en meegenomen naar binnen. Toen weer 'aan de ketting'. Morgenochtend weer vrij man!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig verhaal, midden in narigheid, even het mooie omarmen. Dat geeft kracht! Sterkte en koester zulke momenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 'Everybody's got their own good reason, why their favourite season is their favorite season', zong Echo & The Bunnymen al. Bij mij is dat de herfst, en nou ja, natuurlijk ook de lente. In die seizoenen gebeurt er het meest in de natuur, vind ik tenminste. Dat kleurrijke, onstuimige, knusse van de herfst, en het prille, lichte, ontluikende van de lente, het is allemaal onweerstaanbaar...

    En over de natuur gesproken, vond je het geen prachtige Zomergasten dit keer, met die enthousiaste wiskunde-dame die samen met kinderen dennenappels had beschilderd en er de reeks van Fibonacci in herkende? Als ik vroeger zo wiskunde had gekregen, en had begrepen dat ananassen, ijskristallen, bijenraten, zebrastrepen etc. allemaal gerangschikt waren volgens wiskundige principes, dan had ik wiskunde destijds nooit uit m'n pakket gegooid...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. YES!! zielsverwanten zijn wij! Wat zijn er toch veel dingen om je op te vrolijken en om je over te verbazen. Dan vallen je eigen zorgen en problemen aardig weg of zijn in elk geval te relativeren. Jouw blog over de pleister was ook raak. Jij komt er wel, wat er ook gebeurt, je instelling is zo heerlijk dat je van alles op je pad een beleving weet te maken. Nog 3 to go!

      Verwijderen