dinsdag 12 augustus 2014

Gossie

Een verhaal gehoord van iemand over misbruik in de familie en de schade die dat aangericht heeft. Heftig.
Toch ben ik ervan overtuigd dat een mens veel kan overkomen en het heft weer in eigen handen kan nemen. Niet eeuwig slachtoffer van zijn, maar iemand die dingen is overkomen en met littekens en al het leven viert.
Gister was intensief. Tweemaal visite met enerverende verhalen.
Vanmorgen was hulp M er en heb ik de broeken verder opgeruimd. Er staat weer een zak klaar voor de container.
Zo meteen visite van een oude trouwe vriendin, altijd gezellig en dan ligt er nog een verjaardagviering op vrijdag in het verschiet. Verder vrij om weer wat aktiever te worden. De eerste korstjes vallen van het gezicht en het lijf is ook grotendeels hersteld van de asfaltkus.
Ik ben een blije muts en beleef mijn leven als een serie kadootjes. Ik blijf uitpakken!!!

1 opmerking:

  1. Klopt, je hebt altijd een keuze en dat geldt helemaal voor hoe je met dingen omgaat. Erin blijven hangen of accepteren dat het zo is, dat het deel is van je verleden en kiezen voor een toekomst.

    BeantwoordenVerwijderen