woensdag 6 augustus 2014

Duinvreugd

Vanmorgen mezelf getrakteerd op een dosis duin-vreugde. Via de dijk heen, waar het altijd genieten is, zwemmers, mensen die spelen met de hond, vogels, zelfs twee witte kwikstaarten tot mijn verbazing.
De duinen zijn machtig mooi, de heide bloeit, het ziet zwart-blauw van de rijpe bramen (ja hoor weer ontbijt!) er is heel veel bloeiende kamperfoelie en die geuren zijn bedwelmend. Tapuiten die zowat op je stuur komen zitten. Biddende torenvalkjes, geen konijnen dit keer. Er komt een buienlucht aanzetten  (denk dat het niet lang meer duurt) en misschien zijn ze naar droge veilige holen verkast.
Enfin, de pret kon niet op voor mij. Op de terugweg via Nieuw Den Helder, fietspaden veel groen, prachtige bessen van gelderse rozen, sneeuwbessen en lijsterbessen te zien, de herfst kondigt zich aan.
De bioboodschappen gehaald, de vuilnisbak (een dag te laat, maar ja...) opgehaald en nu thuis met een lijf dat zoemt van tevredenheid.
Ik sla liters vitamine D en zomerblijheid op voor tijden met minder uitnodigend weer. Deze zomer nemen ze me niet meer af!

3 opmerkingen:

  1. Super! Alsof ik net met je mee bent geweest! Dank voor deze ervaring. Jansje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent veel vaker op pad dan vorige jaren,als ik zo lees. Wat fijn voor je.

    BeantwoordenVerwijderen