vrijdag 29 augustus 2014

Allmost

Na een heel rustig dagje en een reuzenslaap, voel ik me al beter, buik op rust en meer rust in het hoofd. Vandaag nog zo"n dagje en de herstelwerkzaamheden zullen voltooid zijn. Dan is het meteen weekend, dus kan de relaxstand nog even doorgezet en ben ik weer boven Jan (nou ja, niet bovenop Jan, die is getrouwd en zijn Anneke zal dat niet op prijs stellen, maar zo noem je het nu eenmaal). Ik wil proberen een dag of wat even de pauzeknop te handhaven qua prikkels. De negativiteit van de gebeurtenissen in de wereld en wat intensieve persoonlijke dingen hebben me een beetje aangepakt en dat merk ik meteen aan het lijf. Dus mijn pauze wordt voornamelijk  prikkelarm en vol rust en vredig vooral. Minimaal pc, idem tv, alleen opbeurende en inspirerende lektuur en veel stilte, dat begeleid met wat extra sapjes enzo moet wel een positieve invloed hebben.
Tja, ik ben soms een beetje overvoerd door alles wat voorvalt en dan trekt het me een beetje mee. Vooral de wereldgebeurtenissen de politiek zijn erg heftig, en dat beïnvloedt me dan teveel in energie. Zelf aan de bel trekken en een revisie plegen doet dan meestal de truc wel. Misschien blog ik minder, ik zie wel.

4 opmerkingen:

  1. Goed naar je eigen gevoel luisteren is altijd het beste, als je voelt dat het tijd is voor meer rust en vrede in je dagelijkse leven is wat meer rust en afstand nemen goed. Fijn weekend. Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je beseft het gelukkig zelf en kunt dan "de wereld"even buitensluiten.Wie weet,wat het mooie weer gaat brengen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu gewoon even lekker in de relax stand gaan ,even alleen jezelf belangrijk vinden !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Even lekker jezelf buitensluiten doet een mens vaak goed. Ik herken het, de behoefte aan positiviteit.

    BeantwoordenVerwijderen