vrijdag 11 juli 2014

Voor het weekend

Moet er echt afgewassen en opgeruimd worden. Liggen er nog vele tuinklussen te wachten.
Ben ik een tikje  verkleurd door de lange rit van gister, dus kan ik maar beter uit de zon blijven.
Heb ik heerlijk geslapen ondanks de kermiscentrifuge, die niet erg hard (dankzij de windrichting) maar wel irritant doorklinkt.
Geniet ik van de Tour, al interesseren klassementen me geen hout, maar het is en blijft een circus met prachtig decor.
Hou ik niet van een circus met dieren, wat de komende 10 dagen na de kermis hier vlakbij zijn intrek neemt. Wel grappig kamelen grazend op de dijk, maar ik  hou niet van dat soort dierengebruik. Enfin de Gemeente wil toch de stagelden innen.
Heb ik gister de eerste dauwbramen geplukt en gegeten, weliswaar een handvol, maar lekker! Het wordt een goed bramenjaar, zo te zien.
Sprak ik gister de vriend van een overleden vriendin, die ik al heel lang niet meer gezien had (hij was nooit thuis). Hij heeft een nieuwe liefde en kwam daar enigszins schuchter mee voor de dag. Het leek me een lieve vrouw en neem hem niks kwalijk, want hij is geen man om alleen te blijven en dat wist zijn overleden vriendin ook.
Sprak ik ook een buurtgenoot die in de duinen liep te wandelen. Deze man heeft nogal wat problemen maar blijkt het wandelen (en ja echte flinke afstanden) ontdekt te hebben hetgeen hem aanzienlijk goed leek te doen. Hij ontdekte de natuur en de geschiedenis van Den Helder. Leuk hoor.
Is het nu bewolkt, maar zou de zon er vanmiddag wel bijkomen. Maakt me geen fluit uit, gisteren genoeg zon en buitenzijn opgedaan om even met minder toe te kunnen.
Ben ik nog steeds een blije muppet.  Lust Slowie opeens perenijs..... een kat die perenijs likt?



3 opmerkingen:

  1. Wat valt er veel te genieten voor wie er oog voor heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk die Slowie, die opeens perenijs blijkt te lusten. Wat kun je van huisdieren toch veel plezier en liefde krijgen. En ja, ben het helemaal eens met Izerina. Fijn weekend alvast. Marja

    BeantwoordenVerwijderen