donderdag 17 juli 2014

Purrrrrrrrrrrrrrrr

Ik spin van tevredenheid, wat een vakantiegevoel, grote hoeveelheden  zuurstof  bubbelen in mij en zelfs mijn bleke huidje begint kleur te tonen. Langs de dijk is het mooi mooi mooi, met vele vissers, bootjes en vanmorgen zelfs een blote man (nie slech) die zich na een zwempartijtje heerlijk ongegeneerd stond af te drogen.
In de duinen weer ontbeten met bramen en toen kwam de wandelbuum me te fiets achterop rijden en stelde ik voor samen de kanoroute te nemen omdat hij die niet kende als niet-jutter.  Het werd een zalige rit, waarbij ik hem wat biologieles gaf en ik zelf ook met volle teugen de natuur tot me nam. De buum was er heel blij mee want dit vond hij ook te gek.  Ik ging via duinen en dijk het laatste deel weer terug en sprak op de dijk de vriend die niet meer komt. Hij zat lekker in het zonnetje te genieten en lijkt het redelijk te redden op het moment al zijn zijn worden vaak indrukwekkender dan zijn daden. Enfin het is goed dat we elkaar af en toe nog kunnen spreken zonder hard feelings.
Nu ben ik gebadderd en wel aan het genieten van de Tour. Het is in huis, dankzij half gesloten gordijnen en een fan heel goed toeven.
Straks een heerlijke salade in elkaar prutsen met wat vis uit blik (scoorde laatst bij de A.ppie  een aantal blikjes die uit het assortiment gaan en die ik juist geerne blief)
zodat dat een zeer goedkoop maaltje wordt.
Mens mens, wat een luxe leventje!!


4 opmerkingen:

  1. Heb het hier ook reuze naar de zin en het is momenteel in huis (nog) lekker koel. De bloemen in de tuin staan er weer mooi bij na alle regen van de laatste tijd en in de buurt is het heerlijk stil omdat veel mensen naar andere oorden op vakantie zijn. Vind het in eigen huis, tuin en omgeving heerlijk momenteel. Als ik zoals jou ook nog eens aan de kust zou wonen, kon ik mijn geluk niet op. Dan is het in de zomer toch net alsof je constant op vakantie bent. Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeg Vlas, zodra je je gaat verloven met de wandelbuum horen we het graag :)
    Gekheid hoor, ik luister graag naar jouw gespin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het mooi hoe jij geniet van de dingen bij je thuis en in je eigen omgeving! Daar hoef je helemaal niet ver voor op vakantie te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen