maandag 7 juli 2014

Missers

Rare maandag. Werd om negen uur uit bed (nou ja was me al aan het aankleden enzo) gebeld dat de invalhulp voor de deur stond.
Mijn vaste dame is op vakantie en vrijdag  kreeg ik de data voor vervanging doorgebeld. Twee maal op dinsdag en eenmaal op maandag van 1-4 ś middags, dus dit was raar.
Maar ja de dame was er en dus zijn we maar samen aan de slag gegaan. Een leuke jonge meid, al moeder van een kindje en zij had andere uren en dagen door gekregen. Ik heb  de gewijzigde data en uren meteen in mijn agenda gezet en  zo zal het verder dan wel goed gaan.
Ik ontdekte ook dat de krant waar ik een proefabonnementje heb, niet bezorgd was, dus dat allemal weer doorgegeven en  meteen van alles geupdate en beantwoord, ook die klus is plat.
Straks weer naar de Tour de France kijken. Ik volg niet echt de uitslagen en zo, maar kijk naar het spektakel en het landschap. Nu zijn ze in Engeland en dat leverde al prachtige beelden op, Wat een mooi land!
En veel sensatie, met teveel publiek, de gebruikelijke vallerijen en een heftig parkoers qua hoogteverschillen.
Ik hou wel erg van Laurens ten Dam en Bram Tankink om hun hollandse aardappeleterskoppies. Mijn liefde voor het wielrennen zal nooit helemaal verdwijnen al heeft de sport zelf afgedaan voor mij.
Kom ik zal mijn saladelunch maar eens bereiden en opfratsen, even in het zonnetje
pauzeren.



7 opmerkingen:

  1. Zelf kijk ik met een half oog mee als meneer F. naar de Tour kijkt, en vind het meestal maar saai. Nu viel me ook ineens op hoe spectaculair het landschap was en hoe mooi de wolkenluchten. Komt blijkbaar toch doordat ik meer met Engeland heb dan met Frankrijk.
    Het Franse landschap is ook prachtig hoor, daar niet van, maar dit spreekt me net iets meer aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vlas, wat vond je van die beelden bij Leeds, toen die helicopter de rivier volgde? Dat vond ik een prachtig gezicht. En ja, ik ben bij wielrennen alleen nog maar benieuwd wie er nu weer aan de dope blijkt te zijn. Rare sport hebben ze ervan gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wist niet dat het zo mooi is daar. Ook die grote groep vogels die even gevolgd werd, het leek wel david Attenborough.
      De klassementen enzo volg ik totaal niet, sprints interesseren me niet meer, maar landschappen en bergetappes, prachtig.

      Verwijderen
  3. Ja, het landschap is schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb niks met wielrennen maar met jouw kreet van de aardappeleterskoppies des te meer.
    Trouwens, ik versta wielrenners nooit, jij wel?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind de tour de france altijd erg saai. Maar je kunt natuurlijk inderdaad naar het landschap kijken. Daar had ik nog niet aan gedacht!

    BeantwoordenVerwijderen