maandag 21 juli 2014

Grijs

Grijs is de lucht en grijs de gevoelens bij het nieuws.  Meneer Poetin lijkt er bijna van te genieten dat hij zijn macht kan laten gelden op een manier die veel mensen zich machteloos laat voelen. Hij is de grote poppenspeler en of het toestel met opzet of per ongeluk uit de lucht werd gehaald, het had natuurlijk helemaal niet mogen gebeuren. Zou hij uit zijn op een oorlog of wil hij zijn almacht demonstreren of is er door domme mensen een fout gemaakt die nu verbloemd moet worden? Schaakt hij met al deze pionnen? Het glijdt me koud over de rug.
De veroorzakende raket werd gemaakt door een firma die op de Zuidas van Amsterdam zetelt, dus Nederland profiteert van deze firma die zijn eigen onderdanen plus flink wat anderen ombracht.... Hoe krom wil je het hebben? Nederland kan geen oorlog beginnen, en de NATO zal ook wel uitkijken. Is dit bewuste uitlokking om te kijken tot hoever Poetin kan gaan?
Ook Rutte (lees de nederlandse regering) danst aan zijn touwtje. De USA heeft teveel grote belangen in wapen- en vliegindustrie onder anderen in Rusland om meer te doen dan wat roepen, ben ik bang. Ik wil geen oorlog, maar hoe kun je zulke destructieve mensen en regimes stoppen?
Ik denk dat we ons ten eerste moeten realiseren hoeveel negativiteit uit de hand gelopen nationalisme kan opleveren. In de Oekraine lijkt dat het grootste lont, net als het op de Balkan was en in vele andere conflicten.
Je mag van je land en geboortegrond houden, maar niet ten koste van alles wat anders is. Ik zie al jaren met afgrijzxen al dat HOLLAND gedoe aan, want mijn nekharen beginnen ervan uit te vallen. Ik hou van Holland, oranje, voetbal- en andersportchauvinisme, ik ben er allergies voor, want zijn wij beter, meer, mooier meer waard? Welnee, we zijn allemaal mensen die plassen en poepen en vrijen , kinderen krijgen en doodgaan. Of we nu Nederlander zijn of Chinees, het maakt niks uit. Ook godsdienst dreigt zo tot  letterlijek stammenoorlogen te leiden en is vaak zelfs nog machtiger dan nationalisme.  Ik zie er alleen maar veel ellende van komen als ze een hoofdrol hrijgen. Men vergeet dat alle bloed rood is en dat we allemaal dezelfde voorouders hebben.
IK ben bezorgd.

5 opmerkingen:

  1. Ik vraag me af of Poetin hier wel de grote vijand is die men van hem maakt hoor....het zou natuurlijk wel goed uitkomen om dan weer een oorlog te beginnen. Alleen zijn er teveel mensen die er niet meer op zitten te wachten en het publieke sentiment is niet zo heel makkelijk te bespelen meer. Niet iedereen is zo bevattelijk voor propaganda meer, niet iedereen is meer zoet te houden met brood spelen en een gezamelikjke vijand. Vooralsnog is helemaal niet duidelijk waarom Nederlandse minister van buitenland al na een dag weer thuis was, men zich laag houdt, de onderzoeksmensen nog niet eens onderzoek hebben gedaan(want ze zijn pas zo avond op weg gegaan en toch zegt men in het nieuws dan al dat ze tegen gehouden zijn...hoe krom en hoe ongelovelijk misleidend)
    de VS heeft de schuldige al aangewezen. Zelfs het neerschieten is nog niet eens bewezen.
    Mijn hart bloed voor al die nabestaanden die op deze manier geschoffeerd worden. Zij willen echte antwoorden en niet dit vage gedoe. Ik ben het heel erg met je eens....we hebben allemaal rood bloed en dezelfde voorouders.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik deel je onrust. En met die schijn-informatie die mensen denken te krijgen "omdat" ze het ergens op internet hebben gelezen en dus waar is en her en der ook als waarheid wordt rondgedeeld/geshared of nog erger geliked... Allemaal domme lontjes in kruidvaten.
    Oorlog heeft nooit winnaars gekend, alleen smeulende vuurtjes en veel, veel kanonnenvlees.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wie of wat er ook verantwoordelijk is ik zie met afgrijzen wat er allemaal fout gaat in de wereld, waarom kunnen we zijn wat we zouden moeten zijn , wereldburgers die zorg dragen over deze ene aardbol ,waar we toch met zijn allen moeten leven. het ene moment word er gestreefd naar eenheid, zoals een verenigd europa,maar als er belangen op het spel staan waar we als land beter van kunnen worden is het al gauw gedaan met die eenheid, zelfs als het om een zogenaamd sportief evenement als voetbal of wielrennen gaat, veel mensen hebben problemen met buitenlanders,maar als ze goed kunnen voetballen zijn het ineens helden, ik probeer het maar niet eens meer te snappen. Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het zijn heftige ontwikkelingen inderdaad. Ik deel je zorg.

    BeantwoordenVerwijderen