vrijdag 18 juli 2014

En toen...

Werd de heerlijke dag afgesloten met het nieuws van het neergeschoten toestel. Onmiddellijk kippenvel all-over want er is naast de directe tragedie, weer de bevestiging dat vrede maar een dun draadje is. Er is om minder een oorlog begonnen.
Over het conflict in de Oekraine kan ik moeilijk een oordeel vellen, dat Rusland imperialistische neigingen heeft is duidelijk en dat mensen zich daar tegen verzetten ook begrijpelijk, maar dit is duidelijk weer een  aktie die de hele wereld erbij trekt.
Eng!
Vandaag volg ik zelf het hitte-protocol. Als iemand die al niet al te dol is op warmte is hitte een onplezierige toestand en ook mijn lijf trekt het niet zo goed. Dus gordijnen half dicht, fan aan, weinig aktiviteiten, niet naar de tuin, want dat is veel heter dan binnen. Niet druk maken en veel drinken, ach dat is niet zo moeilijk en ook niet zo onplezierig. Lektuur zat, opgenomen programmaś idem en ik kom deze dagen wel door, mezelf gelukkig prijzend dat ik in Den Helder woon en niet in Maastricht en dat ik het mezelf ook zo comfortabel mogelijk mag en kan maken.
Overleven is het motto nog steeds en daar wordt ik best goed in. 

5 opmerkingen:

  1. Ik tel mijn zegeningen nog maar weer eens. Fijne dag Vlasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag de intocht van de 4-daagse in Nijmegen. Mijn vriend loopt voor de vijfde keer en dat wilde we wat uitgebreider vieren maar gister toch de gasten die zelf niet al hadden afgezegd toch ook maar het vriendelijke advies gegeven thuis te blijven. Wordt de eerste keer dat ik niet aan de 'via gladiola' sta maar dat is ook echt geen doen met deze hitte (staat vaak in de zon want schaduwplekken zijn snel vergeven of meestal al gereserveerd, sinds vorig weekend) vind ik althans en mijn vriend gelukkig ook. Dus voor mij ook het rustige regime, met mijn ramen op het oosten is het met de gordijnen dicht al 28 graden binnen en dat vind ik al niet lekker meer dus ik blijf lekker binnen bij mijn ventilatortje.

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier is een schaduwplaatsje. Ooi zag ik in Spanje,dat men regelmatig water over de tegels gooit. Doe ik ook en dat is koel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ook binnen en niet de hele dag journaal kijken. Proberen het een beetje van me af te zetten, zonder het leed uit het oog te verliezen. Gordijnen dicht, veel drinken, wat fruit, computer, CD op van de Dire Strates, lezen en straks een salade maken, met wat aardappels in de oven en een kroketje erbij. Ik tel mijn zegeningen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. natuurlijk is het warm ,maar wat een luxe als dat het enige is wat je stoort of last van hebt ,zeker als je weer zon afschuwelijk bericht op het journaal hoort, dan maar afzien in de hitte,maar in ieder geval geen verdriet over familie en vrienden die aan boord van dat vliegtuig zaten.

    BeantwoordenVerwijderen