zondag 6 juli 2014

Allemaal klein bier

De zomer is even op de vlucht. Hoewel de boten naar Texel weer volzitten en hier veel duits klinkt, is het geen vakantieweer. Ach, ik ben niet zo dol op hitte, dus het deert mij niet echt. Ik vermaak me ook altijd wel.
De kermis is hier vrijdagmiddag van start gegaan met Roy Donders. Hem heb ik niet gezien, maar ben wel even gaan kijken zodat ik de geluiden die hier doordringen wat beter kan interpreteren. Helemaal aan de westrand van de kermis (dus het dichtst bij mijn huis) staat een enorm eng geval de Max Booster geheten. Een soort hijskraan met twee armen waaraan een schuitje voor 8 personen, die als een gek rondtolt. Het apparaat zelf maakt het geluid van een versnellende centrifuge terwijl de bungelende beentjes royaal gillen en krijsen. Ok. dat weten we dan. Gelukkig zit de wind steeds in de westhoek zodat het geluid verwaait en niet erg opdringerig is.
Wel werd ik vannacht wakker van vuurwerk en besefte meteen dat Oranje wel door moest zijn naar de volgende halve finale. En ja hoor, via strafschoppen door. Dus woensdag en zaterdag( als er weer gewonnen wordt) nogmaals veel voetbalgekte.
Nou ja, het moet maar......
Ondertussen houd ik me bezig met weekendkranten slachten, gezond eten, een beetje tuinieren (als het droog is) en af en toe wat huishoudelijke klusjes.
De dagen gaan evengoed snel en ik ben content met mijn leven.
De katten zijn veel buiten of in de buurt van mijn schoot te vinden en we hebben het heel gezellig.

7 opmerkingen:

  1. Gut Frank Zappa, ik ben ooit naar een concert van hem geweest in Amsterdams concertgebouw. Kan je je dat voorstellen in die omgeving? Was in 1968 of 69. Concert was vreselijk trouwens een kakafonie van geluiden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja daar zag ik in die tijd De Soft Machine. Frank zag ik later elders. Kende je zijn muziek niet? Hij gaf prima liveoptredens maar was muzikaal zeer experimenteel.

      Verwijderen
    2. Kan het me niet herinneren eigenlijk, vriendin en ik gingen met vriendjes mee. Het was een hele leuke tijd als j; e 18-19 bent, zoveel nieuws en spannend, verliefd, dat ga je gewoon mee, de tijd van mijn leven.
      Nu trouwens ook heel gelukkig, rustig leven, mooi uitzicht en de rust om ervan te genieten. Heerlijk!

      Verwijderen
    3. Zoiets dacht ik al, Zappa heeft altijd prima concerten gegeven. Maar als je niet van zijn muziek houdt, is er geen redden aan natuurlijk. Fijn dat je het nu zo naar je zin hebt. De tijd van je leven zou altijd NU moeten zijn, nietwaar!

      Verwijderen
  2. Ah, Zappa. Wat zet je er toch elke keer weer een heerlijke muziek op!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, echt een kind van de sixties. Hoe vergaat het je nu? Hoeveel kuren krijg je in totaal?

      Verwijderen
    2. Zes in totaal. Nog vijf te gaan dus... Voorlopig gaat het nog goed, al zal het gaandeweg wel steeds een stukkie zwaarder worden. Maar elke goeie dag is er één, vind je niet?

      Verwijderen