zondag 22 juni 2014

Wauwie

Wat een hoop lieve reakties op mijn goede nieuws. Wat fijn dat er zoveel mensen meeleven!
Ja het is dit jaar tien jaar en ik herinner me goed de benauwde uren, de zware reis, de momenten van wanhoop en erg ziek zijn, maar vooral ook het (h)erkennen van het feit dat het leven evengoed uiterst mooi is en dat ziekte en dood daar geen einde aan maken. De levensblijheid die dan intreedt is geweldig.
Nee, de strijd is nog niet gestreden bij mij, de behandeling is nog steeds palliatief en de toekomst onzeker. Het is een gewapende vrede, maar eentje die des te kostbaarder is voor mij.
Ik weet dat velen al het onderspit dolven en dat anderen nu in het heetst van het slagveld zitten. Geloof in jezelf en in je lichaam en maak er het allermooiste van.
Wees onverschrokken, want het is toch onvoorspelbaar, dat leven. Zo overleef je de engste dingen en val je van de trap of ziet een automobilist je over het hoofd. Garanties bestaan niet, voor niemand, behalve het feit dat het leven eindig is.
Dit weekend herdacht ik mijn  pa, die al ruim dertig jaar niet meer is, 58 werd hij. Jammer dat hij niet heeft kunnen zien wat voor een overleefster zijn meisje is geworden en wat zou hij trots op mij zijn geweest. Mijn moeder, is er al 13 jaar niet meer, ze kon niet tegen het leven op in haar laatste jaren, maar zou ook fier op mij geweest zijn, zoals ik het doe.
Leven doe je bij voorkeur niet een beetje....

5 opmerkingen:

  1. Wees onverschrokken want het is toch onvoorspelbaar, het leven.
    Dankjewel voor deze prachtige tekst. Ik zit nu op een andere manier in een spannende tijd, maar deels met een onvoorspelbare gezondheid.
    Dat je nog heel veel mooie jaren mag hebben!

    VeggieMo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij LEEFT en dat is mooi. Geniet er van. Zoals je schrijft,het leven is onvoorspelbaar en dat geeft juist glans aan deze dag,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi verwoord en zo waar. Mijn eigen moeder zei altijd dat dingen in het leven vaak compleet anders gaan dan je van tevoren gedacht of gehoopt had. Het leven is niet maakbaar. Ik wens je nog heel veel fijne jaren toe. Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ''ken '' je nog niet zo lang ,maar van wat ik lees ben je een echte vechter en een heel stoere dame waar ik respect voor heb !! En een heel mooi nummer !!
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen