vrijdag 13 juni 2014

Start

Oranje overheerst het straatbeeld, vooral in de oude wijken en de binnenstad.  Ik waag me niet aan juichpakken of andere zondes en leef of er geen WK is.
Gisteren een ritje naar ACtion  (weinig gekocht, tandenborstel en wat haarelastiekjes.....) en via het NoordHollands Kanaal terug gereden. Het is zulk uitgelezen weer voor ritjes en/of tuinbewoning, dat ik er ook ruim gebruik van maak.
Het WK geeft mij veel rust, weinig tv kijken, veel lezen en mensenmassa
's vermijden is nog nooit zo gemakkelijk geweest.
Ik denk aan Dee, die haar WK-beebs misschien al in haar armen houdt (hoi eindelijk van die buik af!) en aan An die geniet van haar nieuwe hond, aan al die mensen die nu in ziekenhuizen of erger liggen en vier het leven elke dag.
Klaprozen en teunisbloemen, uitvliegende vogeltjes, immer verliefde turkse tortels, mijn merel die eerlijk meesnoept van mijn krentenboompje en me bedankt met prachtige riedeltjes subliem fluitwerk. De eerste bloemen in de courgettes, de prachtige donkerrode franse geraniums, schalen vol fruit, salades in alle kleuren en frisheid, het zomerleven is goed en zoet voor mij.
Echt niets te mopperen....? Nee!

8 opmerkingen:

  1. Ik was net op Dee's blog en haar baby is er nog niet!

    Ik doe ook niks met al dat oranje gedoe, en geniet net als jij van de mooie natuur en het vriendelijke weertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nope, dat buikje zit er nog. Lief dat je aan me denkt. :)
    Klaprozen, m'n lievelingsbloemen.
    Wie weet beval ik vanavond tijdens de wedstrijd van het Nederlands elftal. Is het lekker uitgestorven op straat. Heerlijk zen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij laten het WK ook aan ons voorbijgaan. Het is dit jaar een heerlijke zomer, ik geniet er ook met volle teugen van. En het is precies zoals jij in een blog laatst zei, ieder seizoen heeft zijn eigen charme. Het is fijn om te leven met de seizoenen, ook wat eten betreft. Geniet nog lekker van de natuur, van je tuin en het mooie weer. Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik geniet stiekem wel van het WK. Samen voetbal kijken als Nederland spelt. Lekkere gehaktballetjes maken en wat chips en zoetigheid. Voor ons erg uitpakken!! Zijn 14 Euro kwijt voor een geweldig leuke avond met vrienden om ons heen. We vieren hier geen verjaardagen etc. met derden, dus hier genieten we van. Fijn om die keuze te mogen en kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Joh, ieder zijn/haar meug. Als je er van geniet, prima toch!
      Ik kies voor andere dingen waar een ander niks aan vindt, ook goed!

      Verwijderen
  5. WK kan aan mij niet voorbijgaan want ik leef met grote voetballiefhebbers. Ik heb geleerd te genieten van hun enthousiasme, kijk soms met een schuin oog mee en juich mee als zij blij zijn. Dat had ik niet gedacht overigens dat ik dat ooit zou doen want van oorsprong ben ik een 'voetbalhater'.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mij zegt de voetbal niets,de detectives op de tv wel. Maar vanavond kijkt mijn man bij de boer. En eenmaal thuis zorg ik bij wedstrijden(met hoofdtelefoon)voor de catering. Geniet van je rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En dat ik geniet inderdaad van mijn hond, leuk om dit bij jou te lezen!
    Met voetbal heb ik niks, doe mij maar een boek en heerlijk buiten zitten.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen