donderdag 5 juni 2014

Peinzen

Op het moment dat ik dit schrijf, heb ik alle lampen aan en een dikke omslagdoek om, het plenst en is donker buiten alsof het november is.
Ik pruts wat; de disk van mijn tvopnemert is bijna vol, dus ik beslis wat eraf mag, om ruimte te mkaen voor Pinkpop. Er zijn momenten die ik vast later nog eens rustig wil bekijken, of die me te laat op de avond plaatsvinden. De Stones spoken al door de media, maar ik verwacht niet dat hun optrden wordt uitgezonden, zal wel een voorwaarde in hun contract zijn ; vooral Mick is een behoorlijk zakenmannetje. Dat grote delen van hun recente tour al op Internet te zien zijn, kan hij niet voorkomen in deze tijd van You-Tube en smartphones. Maar ik verheug me wel op deze Pinkpop, er zijn meer acts die zeer de moeite waard zijn  en via Cultura 24 is bijna alles  rechtstreeks te zien.
Hoef ik niet voor in de brandende zon, heftige regen te zitten of uren te wachten voor een vieze wc of een te dure en slechte hap.  Comfi op de bank, met alles onder handbereik, yes!
Dagen om even je gedachten de vrije loop te laten, deze aanloop naar warmer weer.
Eerstdaags weer ter controle naar de onco-internist. Nee, ik maak me er geen zorgen om, maar het geeft onrust. Ik wil niet steeds met die kanker bezig blijven, ik weet het toch wel hoe het zit en mijn instinct zegt dat ik nog steeds in rustig vaarwater ben. Maar heer Onco wil niet van minder controles weten, al vraag ik daar steeds om. De statistieken geven hem gelijk, maar ik vind het vervelend worden.
Ik heb mijn vader al dik overleefd, net als vele medepatienten, en vrienden en kennissen en ik ben nog niet van plan het bijltje erbij neer te gooien. 
Ook al zou het zomaar kunnen gebeuren dat het wel fout gaat, dat zou jammer zijn, maar ik heb er geen schrik voor. Het leven heeft me veel gegeven en je kunt niet eeuwig doorhupsen op deze kleine aardkloot.  Ik heb al veel extra tijd kado gekregen en zal niet rupsje nooit genoeg willen zijn  in deze.
Mijn  leven is en was de moeite waard.


7 opmerkingen:

  1. Jammer dat de oncoloog je niet wil loslaten. Gelukkig kreeg ik na 7 jaar wel mijn "ontslag".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die dokter vertrouwt helaas minder op jouw instinct.Sterkte met deze "rimpeling".

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aan de andere kant heeft deze dokter wel zorg voor zijn patiënten en dat hoor je wel eens anders. Maar van jouw kant uit gezien, begrijp ik het volkomen. Mooi om te lezen hoe positief je in het leven staat.Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte ermee hoor, en veel plezier met het kijken naar Pink-pop! Fleur gaat er dit jaar voor het eerst heen, ik ben nu al benieuwd naar de verhalen ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik lees best veel rust in deze post. Ik ben er van onder de indruk hoe je kanker zo'n plek in je leven hebt kunnen geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah maar je vergeet de heerlijke koude biertjes, de buitenlucht, festivalsfeer, mensen kijken, uit de sleur zijn....dat zijn toch hele leuke dingen aan een festival hoor. ;) Ik ben zelf heel benieuwd naar Stromae. Ik denk dat het best weleens iets legendarisch kan worden en ik hoop dat ze het dan ook uitzenden.

    Het lijkt me moeilijk om niet mee te gaan in de onzekerheid van de onco (ookal heeft hij z'n statistieken achter de hand). Ik herken het in mijn verloskundige (zelf voel ik mij ook veel zekerder dan zij). Je gevoel heeft het volgens mij vaak bij het juiste eind Vlasje dus vertrouw er maar op.
    De dood in de ogen hebben gekeken en accepteren, zien als een mogelijke uitkomst, geeft mensen vaak heel veel rust. Dat zie ik om me heen, maar ik heb er ook ontzag voor. Ik kan het zo even lekker neertikken hier, maar het doen is een tweede. Respect!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ga naar Pinkpop, natuurlijk als groot Stones fan uren in de rij gestaan voor een kaart, maar morgen is het eindelijk zover. Zal het nu de laatste keer zijn in Nederland?? Ik ga in ieder geval LIVE genieten. Its only Rock n Roll (But I Like it). Veel plezier voor de TV. Leuke blog heb je. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen