zondag 29 juni 2014

Observaties

Tijdens mijn mooie rit , deze week, merkte ik twee zaken op die me verbaasden, ten eerste het miegelt echt van het hazepootje, dat lieve kleine konijnenstaarten plantje op zandgronden. Nooit eerder zag ik het zo massaal. Verder zag ik enorm veel rupsen van de St. Jansvlinder op St. Jakobskruid(we kijken niet op een heilige meer of minder, nietwaar). Ze zijn prachtig met hun zwart geel gestreepte pijamaś  wat des te bijzonderder is, omdat ze als vlinder zwart-rood zijn.  Vorig jaar zag ik in de tweede helft van de zomer al vele St- Jansvlinders, dit jaar zal dat nog meer zijn.
Wat een pracht, en helemaal gratis.
Gister bezocht ik even het Historische Weekend op de voormalige Rijkswerf, en daar zie je ook veel leuke , soms wanstaltig opgepimpte maar vooral bijzondere autoś en andere voertuigen. Niet echt mijn hobby maar ik zag mensen glimmend van genoegen rondlopen met grote fotoapparaten om hun nek, dus liefhebbers zat. Ik ga meer voor het sfeertje, mannen in oude pakken met hoge hoeden, westerntypes, motormuizen, indianen en jaren vijftig juffen. Heel apart.
Je kunt heel wat bekijken zonder een cent te hoeven uitgeven en als je er oog voor hebt kun je er veel plezier aan beleven. Ik zie de humor wel in van een keurige poedel met een cowboyhoed en veterdasje om.
Er werd drie keer opgemerkt dat zoń lachende dame toch wel bijdroeg aan de feestelijke sfeer. Dank!

4 opmerkingen:

  1. Leuk dat jouw aanwezigheid zo werd gewaardeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mensen kijken is zo leuk. Dat vonden de kijkers naar jou ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er valt zoveel te genieten als je er maar oog voor hebt en ergens de humor van inziet. Nog een fijne zondag. Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dus je valt wel op in zo'n gezelschap als je lacht. Maar wordt er verder dan zo weinig gelachen? Kennelijk zijn mensen dan meer bezig dan dat ze genieten. En ja, je hebt gelijk, de mooiste dingen zijn gratis. Jij hebt er oog voor en dan ben je eigenlijk rijk.

    BeantwoordenVerwijderen