maandag 30 juni 2014

Juli

De julimaand staat voor de deur maar vandaag moet er kennelijk nog wat regen juni wegwassen. De tuin hoeft in elk geval niet gesproeid te worden!
Op dit moment wacht ik op de jaarlijkse servicebeurt van de traplift. Keurige firma, goede service.
Ik ga vandaag gewoon verder met opruimen en andere klusjes. Er staat al een vuilniszak te kleine/grote/nietlekker zittende kleding klaar voor een container en er moet wat papierafval weggewerkt (miste de ophalert),  enzovoort. Vermaak me altijd wel.
Sta nogal in de opruimmodus en daar maak ik meestal maar meteen gebruik van! Komt niet al te vaak voor, en dan is het zaak je slag te slaan.
Kortom een gewone , bijna niet vermeldingswaardige dag in mijn bestaan, ware het niet dat ik niet snel iets gewoon vindt en het daarom toch vermeldt. Wie het kleine niet eert is het grote niet weert, luidt een oud gezegde en dat is o zo waar.


3 opmerkingen:

  1. Wat lekker herkenbaar. Ik zeg in zo'n opruimfase altijd dat ik in een vlaag zit (van verstandsverbijstering?). Vooral de voldoening achteraf, daar kan ik zeer van genieten. Dus sla maar fijn je slag opdat je daarna weer rustig mag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elke dag is bijzonder vanaf het moment van ontwaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n opruimfase kan behoorlijk belastend zijn. Dus toch goed dat je het even meldt.
    Ik moet ook nodig opruimen. Volgende maand is zoon het huis uit. Dan zal het bij mij een stuk leger worden. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen