zaterdag 28 juni 2014

In memoriam zwijmel

Bijna 5 jaar geleden stierf een lieve vriend van me aan een hersentumor. Ik kende hem al vanf zijn 15de en was erg op hem gesteld.
Hij speelde heel lang met veel enthousiasme in een band, als percussionist, zanger, stampstokspeler en lepelspeler. Ik mis die lange elke zomer, als de bands lekker buiten spelen en ik me weer realiseer dat ik  Cees Bijl nooit meer zal zien spelen. behalve op YouTube natuurlijk.Jammer genoeg is het geen beste (geluidsopname) maar Cees (met de hoed helemaal rechts )is wel geregeld in beeld.

13 opmerkingen:

  1. Zulke filmpjes zijn dan onbetaalbaar!

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het met Melody eens, onbetaalbaar!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat goed zeg dat dat er nog is!
    Leuke muziek trouwens.

    fijn weekend x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi dat je hem nog even kan horen en zien. Lekkere zonnige muziek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekkere muziek, maar ik versta er geen klap van. Niet erg, want het enthousiasme van de band vergoedt veel. En wat fijn dat je je vriend dan toch nog af en toe kan zien spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn om mooie herinneringen te hebben aan een goede vriend zoals deze video .De muziek klinkt lekker !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat was dus een veelzijdige muzikant, en als dat zo'n goede vriend is doet het zeer..!
    De muziek die deze band maakt vind ik heerlijk, ze hebben een interessante bezetting van instrumenten en ze spelen enthousiast!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi, dat muziek je toch een beetje onsterfelijk kan maken...
    Lekkere muziek trouwens!
    Ik zit momenteel al helemaal in die sfeer, want in Rotterdam is het Blue Grass Festival in volle gang! Razendsnelle banjo's, rauwe whiskystemmen, slide-gitaren en stoere megabassen... En dat alles gratis ende voor nop. Voor de liefhebbers: ook morgenmiddag en avond nog meer goeie bands in sfeervol Oude Noorden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi dat zo'n filmpje bestaat. Ondanks de geluidskwaliteit en de onverstaanbare zang, vond ik het toch een mooi nummer. Ik hou wel van deze muziek.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed sfeertje. En wat mooi dat je dit nog terug kan kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke muziek. Mooi eerbetoon aan een goede vriend. Hij zal er verguld mee zijn daarboven.

    BeantwoordenVerwijderen