woensdag 4 juni 2014

Hamsters en andere gekkigheid

De winkels zien oranje, hele straten idem, autoś met vlaggetjes en steeds meer mensen dragen oranje shirts, petjes etc. Tja het EK voetbal staat om de hoek en kennelijk heeft half Nederland de Oranjekoorts. Ik gun het ze, echt waar, van harte.
Iedereen mag er lol aan hebben, als ie daar voor open staat en ik; ach Oranje is wel een fijne kleur, samen met rood en geel, maar je zult mij niet op deze oranjegekte betrappen.
Ik ben niet erg behept met Vaderlandsliefde in die vormen en voetbal is niet echt mijn ding.
Maar ik pak die Hamstertjes en andere reclame dingen wel aan, voor de buurjongetjes. En ik verheug me op mijn manier ook op de tijden die ikomen, want o, wat is het dan stil op straat (behalve bij goals) en is de natuur heerlijk mensen-arm. Veel tv kan ik ongezien voorbij gaan en aanggezien ik niet meer zo van de detectives ben, staan veel stille lees avonden op de rol en dat is heerlijk.
Mij hoor je niet mopperen!

8 opmerkingen:

  1. Je maakt me nieuwsgierig,hoe de straat er uit ziet,als we terug zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klein detail: het is een wk ;)
    Wij wonen in een buurt waar het al een weekof vier flink oranje op straat is. Vermoedelijk gaat het allemaal veel langs me heen, aangezien ik in m'n kraamtijd zit dan. Heb er weinig mee, de man houdt alle uitslagen wel netjes bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wordt er nu niet 's nachts gevoetbald (NL tijd)? Ik denk dat ik er dan weinig van mee ga krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klopt van die stilte. Wij waren eens (al een hele tijd geleden) tijdens een wedstrijd van Nederland gedurende een EK of WK (weet ik niet meer) bij Ikea. Echt een aanrader als je naar Ikea wilt en niet van drukte houdt. Hier in de straat is het dan ook onwezenlijk stil als Oranje speelt. Hetzelfde gevoel heb ik in de zomer gedurende een aantal weken als de schoolvakanties net begonnen zijn, veel mensen gaan meteen op vakantie met de kinderen en in het dorp en in de winkels is het dan altijd heerlijk rustig. Dan merk je pas goed hoe dichtbevolkt ons landje eigenlijk is. Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier in een wijk in Amsterdam niets te zien. Dat komt omdat de gemeente al een tijd bezig is met herbestrating en herinrichting van de openbare ruimte. Dus grasveldjes gaan op de schop en worden opgehoogd en nieuw ingezaaid. Stoepen gaan open en de stapels stoeptegels zijn overal te zien. Maar weinigen halen het in hun hoofd om tussen die zandbende nog oranje te hangen. Lekker toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aan al die oranjetroep en frutsels overal wordt (door wie dan ook) veel geld uitgegeven. Ik blijf het milieuverpestende troep vinden!
    Ooit reed ik op een avond terwijl Nederland een WK wedstrijd speelde, over de Afsluitdijk:
    1 tegenligger gezien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn, stille leesavonden... ook wel mijn ding zo nu en dan. Maar niet als onze jongens moeten voetballen ; )

    BeantwoordenVerwijderen