donderdag 19 juni 2014

Fietsen en wielen

Sinds eergisteren fiets ik weer en dat zonder fiets , hometrainer of zelfs wielen, knap hè?
Bremshey opvouwbare stoelfietsNee ik kocht zo'n ding waarmee je gewoon op stoel of bank kan fietsen en als je het op de tafel zet, kun je zelfs met je armen fietsen. Hij is lichter en zwaarder te stellen, dus je kunt zelf je weerstand bepalen en opbouwen net als de tijd. Als fietstrainer voor de benen trap je onder de tv zo een poosje weg zonder je te vervelen en het lost ook mijn problemen met zadels op. Het valt ook niet tegen na twee keer best een stief kwartiertje doortrappen. Geen spierpijn, maar wel soepeler benen.
Zo probeer ik toch wat aan mijn conditie te doen, heel laagdrempelig (echt een ouwe mensen ding zo'n fietstrainer, maar dat ben ik ook) en geen tegenwind of regen.
Ook bestelde ik wieltjes, nee niet zoiets , maar voor mijn bureaustoel. Ik kocht na de brand een behoorlijk dure en goede bureaustoel, omdat ik graag goed zit tijdens het computeren en andere zittende aktiviteiten. Naast een zadelkruk, die overal en nergens van pas komt , dus een luxe, ergonomische bureau stoel . Wat heerlijk zo'n zetel. Alleen na bijna vijf jaar begon een van de 5 wieltjes kuren te vertonen, gewoon slijtage, want het liep er geregeld af. Met  wat hulp van internet (op je gekste problemen kun je oplossingen en antwoorden vinden) kwam ik erachter dat je de wielen er gewoon met een schroevendraaier los kon wrikken en dat er webshops zijn waar je deze kunt aanschaffen voor vervanging. Er is een grote keuz en echt duur is zo'n  grapje niet. Er is dus een nieuwe set in bestelling en dan kan ik weer uiterst comfi zitten en is mijn dure stoel weer lang inzetbaar.
Tja, dankzij internet kan je veel voor elkaar krijgen, maar je moet wel op onderzoek uit.
Trouwens, de zadelkruk is ook hier een prima vervanging geweest, het dwingt je tevens tot rechtop zitten, wat natuurlijk mooi meegenomen  is.
Om meteen nog maar wat probleempjes in de groep te gooien; na de kankerbehandelingen en nu ik nog steeds oestrogenen(voor-) remmers gebruik, heb ik last van haargroei op kin en bovenlip (een beetje veel erger dan voordien) en wratten. 
Ik epileer mijn gezichtsbeharing met zoń epishavertje en dat is een goede oplossing. Mijn wratten heb ik al eens via het medisch circuit aan laten pakken, maar ze zijn hardnekkig en talrijk, in hals en op mijn romp. I
oIk experimenteer nog steeds met homeophatische druppels, en allerlei huismiddeltjes, maar zonder veel succes. Om mijn hals draag ik vaak sjaals en mijn body is privé, dus ik heb er geen al te grote neuroses door ontwikkeld, maar als iemand zinnige tips heeft? Vooral diabeten en kankerpatienten hebben dit (ik ben beide, dus twee keer raak).
Verder nieuws? Het gaat lekker en als je Nederland 1 en nog wat dingen vermijdt is het leven heerlijk simpel en rustig.  Weer goedkoop lamsvlees gehaald bij de Turk en heerlijke vijgenjam en peulvruchten , niet verkeerd toch?




7 opmerkingen:

  1. Google eens naar Stinkende Gouwe zodat je weet hoe de plant eruit ziet. Pluk een stuk van de plant en wacht totdat je het gele sap ziet. Wrijf dat over de wrat. Het gaat natuurlijk niet meteen weg, je moet het een aantal maal herhalen. Maar aangezien je er vaak met de scoot erop uit gaat zal je de plant onderweg wel tegenkomen.
    Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De oude methode was: wrijf de wrat met de binnenzijde van een tuinboon in. Wie weet helpt dat.
    Leuk zo'n zitfiets (hoe noem je zoiets). Als ik mijn knie weer kan bewegen (jicht) ga ik daar eens naar kijken. Het spaart ook veel ruimte.
    Je bent wel creatief bezig in je mooie eigen omgeving. En zo te lezen heb je de laatste tijd flink wat voor de kiezen gekregen. Geweldig hoe je dan nu in het leven staat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zoń fietsding is echt wel wat en minder dan 4 tientjes. Overigens hoef ik geen complimenten, het is mijn manier van overleven een strategie, dat is niet moedig ofzo, maar een manier om er mee om te gaan. Een tribe;


      "tribes" Nederlandse vertaling
      Resultaten: 1-14 van 14
      tribe {zelfstandig naamwoord}

      tribe {znw.} (ook: stem, root, radical, race)
      stam {de}

      They were orphans because the warlord across the border... didn't like their tribe.

      Ze waren wezen omdat de krijgsheer van over de grens...... hun stam niet aanstond.

      But her tribe and family urged her not to compete and were very much against it.

      Maar haar stam en familie wilden niet dat ze meedeed. ~~~ Ze waren er heel erg tegen.

      (Laughter) Now, I had friends in the U.S. who had started a successful new tribe.

      (Gelach) Ik had vrienden in de VS die met een succesvolle nieuwe stam waren begonnen.

      If you believe and you say to people in your tribe, in effect, "My life sucks.

      Als je gelooft, en zegt tegen de mensen in je stam: "Mijn leven is klote.

      And her tribe has had to move three times in the last 10 years because of the oil spills.

      Haar stam moest in de afgelopen tien jaar driemaal verhuizen vanwege de olielekkages.

      tribe {znw.} (ook: sex, ethnic group, race, gender)
      geslacht {het}

      tribe {znw.} (ook: ethnic group, race, clan)
      volksstam {de}
      Ik gebruik het dus als een stam van mensen met dezelfde kenmerken.

      Verwijderen
  3. Zelf heb ik goede resultaten gezien met appelazijn. Een klein beetje op een plukje watten en ´s nachts op de wrat. Wat erg belangrijk is, is dat je het afdekt (onder occlusie) met een pleister. Overdag hoeft er dan niets op.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee zo'n fietsje/trapding. Ik heb er wel eens naar staan kijken bij een kringloopwinkel. Als ik jouw verhaal lees,neem ik een volgend exemplaar mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik verkeerde in de veronderstelling dat je haren gewoon liet zitten onder het mom van; zo ben ik nu eenmaal.
    je vergat de overgang of beter gezegd, de periode daarna bij de opsomming van haargroei op de verkeerde plekken.
    Waarom gaan bv mijn wimpers niet mooier en langer worden?
    linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een grappige 'fiets' zeg! Ik had zoiets nog nooit gezien.

    BeantwoordenVerwijderen