zondag 8 juni 2014

De voordelen van Pinkpop thuis

Het is hier gisteren echt niet heet geworden een graadje of 23 op het hoogtepunt, vannacht heeft het geweldig geonweerd en ik zat koel en droog en op de eerste rij.
Jammer dat de Stones niet werden uitgezonden en ik ben best jaloers op de mensen die daar ter plekke waren op dat moment, maar verder genoot ik hier toch enorm van vooral Flogging Molly, altijd goed voor uitbundigheid en hele lekkere muziek, en dan Joe Bonamassa, wat een gitaargenie, elke noot was raak en goed en meesterlijk.  Het hele optreden van deze man, was zo intens goed, dat ik ademloos keek en luisterde.
The Scene met Thé Lau, was natuurlijk een gevoelig optreden, maar het deed me muzikaal, zoals altijd, niet veel.
John Mayer was best goed, maar geen vuur en ik raakte verveeld, te glad.
De grunt en barokse muziek van Epica wekte vooral mijn lachlust op, sorry voor de fans, maar het is mij te theatraal en verder zag ik geen echte hoogtepunten.
Maar wat goed was, was ook ontiegelijk goed. The Stones zullen wel over Internet zwerven, dus kan ik toch ook dat een beetje opsnuiven, de Volkskrant recensie was in elk geval lovend.
Nog twee dagen volop muziek en daarna nog lang nagenieten via diverse sites.

6 opmerkingen:

  1. Twee buurjongens waren al dolblij,dat ze kaartjes hadden bemachtigd. Ik ben benieuwd naar hun verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond Flogging Molly zo gezellig! Daar had ik echt wel willen staan. John Mayer vond ik dodelijk saai, Epica vond ik verrassend en ik vind dat theatrale heerlijk; het werkt en op je lachspieren en ik kan er helemaal los op gaan. Ik houd van dat bombastische spierballenvertoon. XD
    Joe Bonamassa, ik snap eerlijk gezegd niet wat die op Pinkpop deed. Een zee aan gitaarsolo's en superlange jams vind ik bijna net zo saai als John Mayer (en dat kan een festivalpubliek denk ik ook niet lang boeien). Hoe technisch goed de muzikanten ook waren, want dat waren ze zeker. Ik had er geen gevoel bij, maar dat heb ik vrijwel altijd bij de technisch heel goede muzikanten. Alsof het totaalplaatje niet helemaal in balans is. Overigens was de hele dag, op Flogging Molly en Epica na, wel behoorlijk bluesminded vanwege de Stones en dat kwam wat suf op me over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet lekker door van Pinkpop en van het mooie weer vandaag en de komende dagen. Hier in Brabant waar wij wonen, op de zandgrond, is het altijd vlug heel warm en benauwd. Lijkt mij heerlijk om nu dichter bij de kust te wonen, is fijner met dit weer. Nog fijne pinksterdagen. Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn man en jongste dochter zijn gisteren naar Pinkpop geweest (ik ben audiosensitief en ga nooit naar concerten etc.) en Joe Bonomassa, Flogging Molly en natuurlijk vooral de Rolling Stones waren (en zijn) hun favorieten. Ze waren vanmorgen om 4.15 uur weer thuis en hebben samen weer een 'gouden etmaal' gehad. Het eerste concert waar ze ooit samen zijn geweest was zo'n 16 jaar geleden was van de Rolling Stones, ook in Landgraaf. Toen was man 49 en dochter 18!

    BeantwoordenVerwijderen