vrijdag 30 mei 2014

Zon!!

Ja zon, heerlijk. En niet alleen voor mij, maar bij Annemiek van Deursen las ik dat het bedrag bijna rond is en dat deze mensen weer kunnen ademen. Wat extra geld kan misschien naar een ander (iets groter) huisje en een vakantie om een echt nieuwe start te maken, dus deze aktie werkt! Gelukkig maar, alleen er zijn zoveel anderen die in vergelijkbare ellende zitten buiten hun goede wil en schuld. Een foutje, met aanslagen bv is snel gemaakt, maar ontslag, ziekte, slechte hulpverlening en onbuigzame regels kunnen mensen echt over de rand duwen. Dan krijgen we Amerikaanse en Griekse toestanden hier, dat moeten we niet willen. Het bedrag dat hier gegeven is, is maar een fractie die de onwillige bureaucratie, incompetente schulphulpverleners en andere "helpers" hebben gekost. Het MOET anders kunnen, toch?


8 opmerkingen:

  1. Als er alleen al een keurmerk voor budgetbeheerders kwam... Dat zou denk ik enorm helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeer zeker, maar ook de regels en hulpverlening die er verder is- en door de gemeenschap betaald!-, mag wel eens onder de loep genomen worden. Ze werken voor hun eigen salaris, maar de mensen waar het om gaat schieten er vaak weinig of niets mee op. Soms komen ze zelfs dieper in de shit.

      Verwijderen
  2. Zeker weten. Ik wens je een heerlijk zonnig weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartverwarmend, hier kwam gelukkig een juiste helper voorbij. Een voorbeeld voor velen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt helemaal gelijk. Geniet van het mooie weer dat eraan gaat komen. Fijn weekend. Marja 2.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. op vacantie lijkt me niet het belangrijkste in dit verhaal ........

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook niet aan mij, maar aan hen, Maar na alle ellende zou ik het ze wel gunnen, al was het maar een weekendje, even zorgeloos weg en resetten.

      Verwijderen