woensdag 21 mei 2014

Verkiezingen

Morgen gaan we naar de stembus. De Europese staan nog verder van mijn bed dan inmiddels de landelijke en plaatselijke. Maar we zitten in dit systeem, hoe beroerd het vaak ook funktioneert en ver verwijderd van de burger het is, we hebben nog geen alternatief. Het is een recht (al vraag ik me af of dat een echte invloed garandeert) en ik maak er gebruik van. Dit keer wordt het voor mij de Partij voor de Dieren. Ik zag op de lijst vele bekende namen, zinnige mensen staan en dat met hun visie op natuur en milieu ik me wel kan vinden. Verder hebben ze ook een redelijk partijprogramma. Het is geen 1-issue partij meer, gelukkig, want daar ben ik op tegen.

Vandaag is het koeler en dreigen er nog wat buien, mooie uitzakdag. Zat kleine klusjes op mijn lijstje, die niet dringend zijn maar wel eens aan bod mogen komen. Ik kan helemaal mijn eigen urgenties en tempo kiezen. Vannacht sliep ik beter en de biospullen heb ik net al gehaald, kom maar op dag!!

3 opmerkingen:

  1. Voor mij wordt het Bas Eickhout van Groen Links. Ik volg hem al een tijdje. Ondanks de enorme stroperigheid van de Europese politiek blijft hij volhouden voor een groenere toekomst. Natuurlijk niet alleen, maar hij is de lijsttrekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben blij dat ik jouw blogje lees, want helemaal verstopt in mijn zwangere cocon was ik de verkiezingen totaal vergeten. Ik ben gelijk de stemwijzer gaan doen en heb wat verkiezingsrogramma's doorgenomen. PvdD is ook mijn keuze.

    Het is nu heerlijk buiten, iets dat ik niet zo erg vind op het moment. Kan ik inderdaad ook wat doen in huis want daar was het gisteren te warm voor. Enjoy your day!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik ga stemmen. In landen waar minder vrijheid is, word er met jaloezie naar ons systeem gekeken. En ook al heb ik ook best vaak het idee dat het allemaal weinig uitmaakt, ik maak wel gebruik van mijn stemrecht.

    BeantwoordenVerwijderen