maandag 26 mei 2014

Tuinmedicijn

Wat een prachtig weer was het gister! Heb uren in de tuin gezeten en wat kleine klusjes er tussen door, maar voornamelijk lezen. Het was de tuin and me, want alle buren waren er tussenuit, waardoor mijn merel en ik alle rust hadden. Wat is er heerlijker dan aardbeien en kersen (nee, niet van eigen teeelt) in het zonnetje verorberen met een kop verse kruidenthee ernaast. Ik voelde de rust in mijn botten neerdalen en hoe dat mijn lijf streelde en mijn  geest tot rust bracht. Een geweldige dag.
Vandaag is het bewolkt (tot dusver) maar wel droog, zodat ik eindelijk nog wat tuinklusjes ga aanpakken. De nieuwe tomaten oppotten in grotere potten en van alles wieden en water geven en waarschijnlijk nog meer verpotten. Ach ik vermaak me wel. Ruimte zat voor grote rustpauzes en geest en keel laven. Eigenlijk is het omgekeerd, rusten en af en toe een aktiviteitje, maar ja, wie het kleine niet eert, nietwaar?
Het is mijn eigen manier om dankbaar te zijn voor wat kan en niet te meesmuilen over mijn beperkingen. 

6 opmerkingen:

  1. IK kan bijna meevoelen hoe goed die zondag je heeft gedaan. Ik wens je nog veel van dat soort dagen toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk voor je,die zondags-rust.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk genietblog.De tuin en rust om ons heen kan zoveel goed doen .Hier in het midden van het land regen ,maar ach het is goed voor de tuin zeg ik dan maar .Een super leuk filmpje
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel sterk logje. Vooral over dat overstijgen van de beperkingen en... ik en de merel.
    Dat vond ik zo leuk. Dat jullie elkaars huisdier zijn, zeg maar.

    BeantwoordenVerwijderen