vrijdag 16 mei 2014

Jan Wolkers en een zeehond.

Vanmorgen weer wat frisser opgestaan en besloten dat te munten met een mooi ritje. Via de stad en Nieuw Den Helder naar de parkeerplaats van Donkere Duinen gereden, niet omdat ik naar iets zocht, maar zomaar. Het was er zonnig en druk. Halverwege keek ik opeens in het gezicht van Jan Wolkers, een grote ingelijstte poster met zijn geboorte en sterfjaar en een prachtig portret van de oude Jan met bos witte krullen.  Het bleek maar 3 euro te kosten dus ging Jan meteen mee, dwars voor mijn knieen op de scoot. Veel gelach en comentaar. Eén man begon een gesprek en ging al snel over Anton Heyboer, ik doorzag zijn insteek en beeindigde deze versiertruc. Nee ik hoef niet in een harem.
Terug besloot ik de mooie route te rijden, ten eerste omdat ik benieuwd was of er al orchissen te zien zijn en ten tweede om Jan Wolkers nog eens lekker van de natuur te laten genieten. Dus via Refugium (ik zag geen orchissen vanaf het pad, maar dat wil niet zeggen dat er al geen exemplaren bloeien) en de Grafelijkheids Duinen , langs de dijk naar huis. En hoe kon het ander, met Jan  samen op de scoot, er was een zeehond aan het duiken en Texel was prachtig te zien evenals enkel veerboten. Ik Hoorde Jan genieten.
Nu nog een mooie plek thuis voor hem!

4 opmerkingen:

  1. Jan zal het prachtig gevonden hebben. Al zal hij misschien nu wel op zijn oude stekje een glaasje granaatappelsap hebben gedronken met zijn vrouw en kinderen en ze gewezen hebben op de kleine wonderen in de tuin.
    Plezier logje :-)

    BeantwoordenVerwijderen