zondag 25 mei 2014

Groene zoom van Den Helder

Gisteren was er een EKO-fair ergens aan de uiterste stadsgrens. Mooie aanleiding voor een schildpadrit door Groen Den Helder, en de stadsranden . Heen via de stelling van Den Helder, fietspaden volop in het groen. Helemaal door naar de Ekofair kwam ik een bordje tegen TURKSE BRADERIE HIER, dus daar even gestopt. Als ik zoetigheid en gebak had gebliefd, had ik me hier te buiten kunnen gaan aan de meest smakelijk uitziende hapjes, maar het bleef bij kijken. De Ekofair gevonden en snel bekeken, er was niet veel op het gebied van voeding, wel veel over techniek en ik had het al snel gezien. Op de terugweg, via het fietspad achter Nieuw Den Helder, besloot ik nog even bij het tuincentrum te buurten, waar ik twee tomatenplanten kocht en weer via de Stelling en zo naar huis. Heel rustig gereden en genoten van alles wat groeit en bloeit onderweg. Het is nog mei, maar lijkt wel zomer. Wat een weelde. Er begonnen wat spetjes te vallen dus lekker thuis de weekendkranten geslacht en genoten van een lange bergrit in de Giro waar ik met een half oog naar gluurde.
Langzaam kom ik weer wat bij de mensen.
  De administratie is gedaan en een afwas staat klaar evenals een wasje, want alleen luieren kan ook niet. Maar vandaag is vooral een dagje in de tuin, . 



2 opmerkingen:

  1. Je bent gelukkig weer op stap geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet van de rust vandaag. Hier ga ik ook lekker met wat leesvoer in de tuin zitten, bij ons schijnt de zon nog volop. Vind dat je in een mooi stukje van Nederland woont, zo dicht bij de kust. De zee is altijd mooi, in de zomer en in de herfst met de herfststormen. Fijne zondag nog! Marja

    BeantwoordenVerwijderen