zondag 11 mei 2014

Gewoon zondag

Net als gisteren nat en winderig, een beetje herfstig. Geen buitenplannen dus. Niet dat ik me verveel; een pak kranten (twee proefabo's en de gewone zaterdagkrant, is een hele stapel) en nog veel andere  lektuur ligt klaar. De administratie wordt gewoonte getrouw afgewerkt terwijl Vroege Vogels beluisterd wordt. Biospul en kattenvoer wordt besteld. Internet; mail gelezen en blogs en nieuws. Dan TV met Vrije Geluiden en Boeken, en vervolgens  is het al  twaalf uur. De ochtend vliegt altijd voorbij.
De Giro d'Italia is weer begonnen, gisteren met prachtige beelden uit Ierland. Ik volg het wielrennen niet echt meer als sport, maar als kijkspektakel, waarbij de uitkomst mij nauwelijks warm of koud maakt, maar het gebeuren op zich met valpartijen, mooie uitzichten en gezwoeg in bergen blijft nog voldoende boeiend om regelmatig te bekijken.
Dan liggen er asperges, ham en kaas  om tot een koningsmaal omgetoverd te worden en is er nog wat vega minestrone. Aardbeien en wat druiven en bananen voor de tussendoor trek. Heb ik wat te mopperen? Dacht het niet.
Trouwens The Common Linnets mogen zeer trots zijn, zij zijn eigenlijk de nummer 1 als je alle andere dan muzikale motieven van de stemming weg zou strepen. Ik gun Conchita haar triomf, maar het is een statement, een zeer welkom statement in poetineske tijden, de kwaliteiten van het lied waren voor mij veel minder dan Onze bijdrage, maar de boodschap, goed en mooi gebracht, ging hier met de eerste plek aan de haal. Niet slecht, maar niet zuiver volgens de doelstellingen van zo'n contest.
Maar het zal ons duo geen windeieren leggen, denk ik.


2 opmerkingen:

  1. Als de Giro er overheen kan, kunnen wij het ook! Dus zijn wij ooit met ons autootje over die fantastische Stelviopas in Italie gereden. Als ik thuis ben kijk ik altijd naar het wielrennen. Net als jij, niet om de uitslag, maar om de prachtige beelden.
    Fijne dag vandaag, Merel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga je nog naar de toespraak van de Dalai lama kijken?

    BeantwoordenVerwijderen