zaterdag 10 mei 2014

Duetzwijmel

Nino Tempo & April Stevens is de naam van een zangduo uit de Verenigde Staten. Het duo bestaat uit Nino Tempo (echte naam: Antonino Lo Tempio) (Niagara Falls (New York), 6 januari 1935) en zijn jongere zuster April Stevens (echte naam: Carol Lo Tempio) (29 april 1936).
In het begin van de jaren 60 behaalden zij hun grootste successen met onder andere "Deep Purple" (1963). Met deze song behaalden zij op 16 november 1963 de eerste plaats van de Billboard top 100 en wonnen hiermee een Grammy Award in de categorie "best rock & roll record of the year". zegt Wikipedia. Het is een nummer dat me doet denken aan wandelingen in het park in het donker van een zomernacht na een schoolfeest, met mijn toenmalige highscoolsweetheart. Zwoel, sterren, bankjes in het maanlicht waar het heerlijk zoenen is.
Het lied zelf gaat vooral over verloren liefde, maar dat drong toen niet tot mij door. 
Het is een van de mooiste duetten van die tijd.








(Words by Mitchell Parish, music by Peter De Rose)
[Written in 1934 as a piano composition - lyrics added in 1939]

When the deep purple falls over sleepy garden walls
And the stars begin to twinkle in the night
In the mist of a memory you wander on back to me
Breathing my name with a sigh

In the still of the night once again I hold you tight
Though you're gone, your love lives on when moonlight beams
And as long as my heart will beat, sweet lover we'll always meet
Here in my deep purple dreams
Here in my deep purple dreams

When the deep purple falls over sleepy garden walls
And the stars begin to twinkle in the night
In the mist of a memory you wander back to me
Breathing my name with a sigh

In the still of the night once again I hold you tight
Though you're gone, your love lives on when moonlight beams
And as long as my heart will beat, sweet lover we'll always meet
Here in my deep purple dreams
And as long as my heart will beat, sweet lover we'll always meet
Here in my deep purple dreams

11 opmerkingen:

  1. Heerlijke nostalgie. Ik vind dit leuk om naar te luisteren. Voor jou ook nog eens zoete herinneringen. Wat wil een mens nog meer.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Vlasje.....inderdaad pure nostalgie...
    heel veel liefs en fijne zaterdag ondanks de regen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat park na een school feest ;)
    Toen kon je nog ergens beschut zitten daar haha

    Leuk dat ik nu ook de artiesten ken achter dit leuke nummer.
    Fijn weekend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heerlijk nummer, is dit het origineel, dus echt van hun? Ik kende deze uitvoering niet. Wel die van Grant & Forsyth, ook prachtig. Ik kon het zo helemaal weer meezingen, lekker gezwijmeld dus! Dankjewel!
    Een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi nummer Vlasje.... en ja die 'oude' muziek raakt mij altijd weer. mooi hoor.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalig dit oude nummer .Dit soort muziek kan ik ook zo van genieten .Leuk je verhaal erbij Sweet Memories !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk dit nummer! Het staat me nog vaag bij. En die oude filmpjes vind ik altijd zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het nummer is van voor mijn tijd. Ken het ook niet. Zoenen in een park heb ik dan wel weer herinneringen aan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als je het over Zwijmelen hebt... dan is dit echt een zwijmelnummer... Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik was pas acht, maar ken het nummert wel. Echt nostalgie.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen