zondag 4 mei 2014

De fluiterik en ik

De merel zingt bijna dag en nacht nu. Het is heerlijk slapen gaan en wakker worden met deze master in fluitwerk.
Als ik in de tuin ben, probeer ik hem vaak te beantwoorden met een wederfluit, maar helaas ben ik een gebrekkige fluiter en niet erg muzikaal (wel om te luisteren niet om zelf te doen), dus wat ik voortbreng moet in zijn oren overkomen als een Merel met Gebreken, een Downsyndroom Merel of een Gemankeerde Merel. Toch is hij zo beleefd om welwillend te weerfluiten. Ik hoor hem denken; daar heb je die zielepoot ook weer.......
Het zijn wel glimlachmomenten in mijn dag.

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk he,die fluit-gesprekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalig, om zo samen met de natuur een glimlach te toveren. Mij lukt dat ook goed, door hond, poes, zwanen, jonge kuikens, mooi groen en vooral: klaprozen! Ik hou ervan, het fluit niet, maar ontroerd wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fluiten en lachen gaan ook niet samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha fluiten tegen de Merel en ja hoor mijn man doet het ook en de Merel geeft er gehoor aan .Prachtig toch .Wat is het toch genieten he!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, wat een super leuk blogje weer!
    Ik zou echt heel graag eens eens een nachtegaal horen. En 1 keertje een uil willen zien.
    Maar ja, weet niet of dat nog of op mijn pad komt.
    Heb wel een keer een ijsvogeltje gezien. Prachtig, dat blauw! Niet te geloven!
    Groetjes, Rinske

    BeantwoordenVerwijderen