zaterdag 24 mei 2014

DansZwijmel

1963 , ik MOEST op dansles, want dat is een sociale vaardigheid die je moest beheersen..... Elke keer buikpijn voor ik erheen ging, maar er waren meer klas/schoolgenoten en dat verzachtte de pil een beetje. Een erg getalenteerde danseres ben ik nooit geworden, maar het was een springplank naar leukere dingen als schoolfeestjes, leuke jongens en lekker twisten en free dance en vooral schuifelen. Maar de lessen zelf waren niet favoriet bij mij. Ik was toen al 1.73 m (net als nu) maar veel jongens waren nog kleiner en dansten niet graag met lange meisjes. Er waren er maar twee die net zo lang of langer waren..... Enfin ik had toen al verkering met een jongen van school die niet op dansles zat, dus die jongens en feestjes van de dansschool waren maar een horde die genomen moest worden op weg naar de tijd van Rock en andere zestigerjaren vreugdes.
De Engelse Wals kreeg ik nog wel onder de knie, maar de andere dansen waren niet mijn favo. Wel aardig was de Bossa Nova, vooral omdat dit toen een hit was. Het is geen bijzonder nummer maar toen wel vlot en vrolijk tussen veel traditionel dansmuziek. Eydie Gorme, overleed vorig jaar, 84 jaar oud geworden.


EYDIE GORME
"Blame It On The Bossa Nova"
(Barry Mann and Cynthia Weil)
I was at a dance when he caught my eye
Standin' all alone lookin' sad and shy
We began to dance, swaying' to and fro
And soon I knew I'd never let him go
Blame it on the bossa nova with its magic spell
Blame it on the bossa nova that he did so well
Oh, it all began with just one little dance
But then it ended up a big romance
Blame it on the bossa nova
The dance of love
(Now was it the moon?)
No, no, the bossa nova
(Or the stars above?)
No, no, the bossa nova
(Now was it the tune?)
Yeah, yeah, the bossa nova
(The dance of love)
[Instrumental organ]
Now I'm glad to say I'm his bride to be
And we're gonna raise a family
And when our kids ask how it came about
I'm gonna say to them without a doubt
Blame it on the bossa nova with its magic spell
Blame it on the bossa nova that he did so well
Oh, it all began with just one little dance
But then it ended up a big romance
Blame it on the bossa nova
The dance of love
(Now was it the moon?)
No, no, the bossa nova
(Or the stars above?)
No, no, the bossa nova
(Now was it the tune? )
Yeah, yeah, the bossa nova
(The dance of love)
(Now was it the moon?)
No, no, the bossa nova
(Or the stars above ?)
[Fade]
No, no, the bossa nova

11 opmerkingen:

  1. Heerlijk om dit swingende nummer weer eens te horen. Dansles was ook niet mijn favoriet, maar manlief is 2 meter, dus dat was geen punt met mijn 1 meter 76.
    Dank en een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk nummer ,ik zit weer bijna te dansen op mijn stoel .Ik draai het nog regelmatig omdat ik er zo vrolijk van word
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk! Lekker swingen. Echt leuk om het weer eens te horen.
    Ik moest ook naar dansles 'voor de opvoeding'. Was ook niet aan mij besteed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heerlijk nummer, echt nostalgie! Ik mocht op dansles na mijn Mulodiploma. Hoorde bij ons ook bij de opvoeding en ik wilde heel graag. Maar verder dan brons ben ik niet gekomen ;-). Later met manlief wel... heerlijk, ook onze kinderen gingen al jong op stijldansen 13 en 11 jaar. Een mooie tijd! Dank voor dit heerlijke liedje, echt zolang niet gehoord...
    Een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig nummer......

    en dat stukje in je verhaal over de 'kleine' jongens die niet met lange meisjes wilden dansen..... oef zo herkenbaar, ik heb vaak aan de kant gestaan waar ik dan gered werd door de dansleraar zelf .....wat ik dan weer niet zo leuk vond maar soit

    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Vlasje ook jouw filmpje kan ik niet draaien maar bij de titel kwam het liedje gelijk in mijn hoofd heerlijk ook zonder filmpje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien werkt je Adobe Flash niet goed? Bedankt voor je reaktie!

      Verwijderen
  7. Gelukkig hoefde ik niet :-). Had nooit wat geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Owja ik moest ook van mijn moeder. Hoorde bij de opvoeding voor als ik later trouwen ging. Dan moest ik op zijn minst een walsje kunnen doen. Nou mooi niet hoor....ik heb gepraat als brugman en het voorbeeld van mijn tante erbij gehaald (die 3 weken te dansen ging en het toen wel genoeg vond ) en dat was genoeg om haar te overreden. Je moest toen nog de hele cursus vooruit betalen.
    Ik blij!!!!
    Leuk nummer.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk!! Een vrolijk nummer. Ik heb genoten.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een nummer dat ik al hoor als ik de titel en naam zie, maar de clip nog niet gestart heb!
    Stiekem muziek luisteren op de radio, want die was er alleen voor het nieuws en stichtelijke uitzendingen. Soms 's avonds een hoorspel van de goedgekeurde omroep, dat was nog wel eens spannend.
    Dansen? Nee, dat hoorde zeker niet bij de sociale vaardigheden in onze kringen, foei!
    Dansen kan ik nog niet. Nou ja, misschien als "The amazing dancing bear" van Simon Smith (Randy Newman).

    BeantwoordenVerwijderen