zondag 20 april 2014

Zenkat

De meeste katten zijn boeddhisten, ze kunnen niet anders. Ze leven in het nu en praktiseren wabi-sabi en mediteren heel veel uren.
Jaloersmakend!
De meeste Zenne kat is mijn Teigetje. Ze is volkomen onafhankelijk en toch aanhankelijk, neemt het leven zoals het komt en kan verzinken in volledig genieten, Dan kwijlt ze helder water en is volkomen slap van genot en overgave. Boos is ze zelden, en dat is zo weer vergeten en voorbij. Als het moet verdedigt ze zichzelf, maar liever existeert ze vreedzaam. Volkomen één met het leven van het oneindige nu. Ze bepaalt haar eigen leven voor zover dat mogelijk is. Zo is ze hier ook komen wonen. Ze was bewoonster van een huis verderop, waar twee jonge mensend e skepter zwaaiden en haar zoveel mogelijk binnenhielden, hoewel ze weinig thuis waren en als ze er waren was er meestal feest. Drank en andere feestartikelen en veel bezoek en luide muziek. Madam vond dat kennelijk niet haar levensstijl en bezocht mijn tuin en garage steeds vaker en liep al snel gewoon naar binnen en sliep op de bank alsof ze er thuis was. Dat bleek ook, ze was niet te bewegen om naar haar vorige kosthuis terug te keren en in overleg hebben we dat maar zo gelaten.
Wat een heerlijk beest en wat een goeroe!

10 opmerkingen:

  1. Enig verhaal.Katten zijn heerlijke beesten en weten dondersgoed wat goed voor hun is en bij welke mensen ze graag willen zijn. Heel fijne paasdagen, heerlijk genieten van het mooie weer en de tuin. Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Katten hebben dat veel meer dan honden. Hoewel ik ook van Merle kan leren,het leven te nemen,zoals het komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig zo'n kat die zelf bepaald waar ze wil wonen.
    Wij hadden vier katten die allemaal vrijwillig bij ons zijn ingetrokken. Zij waren geboren op een boerderij en mochten daar nooit in huis komen. Ze zijn allemaal heel oud geworden bij ons. Variërend van 18 tot 23 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke kat! En wat een leuk verhaal.
    Jullie hebben het met elkaar getroffen, volgens mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja heerlijk is dat he die katten. Ik kan nog niet zo verdrietig of sjacchie zijn, als ik naar mijn kat kijk met dat tevreden snoetjes opgerold in haar stoel en ik wordt weet blij. Zij is hartpatient maar volgens mij is zij goed voor mijn hart en ik voor het hare. Dat ze er nog maar lang mag zijn. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk verhaal zeg! Ik heb 2 katten en ben weleens jaloers hoe ze kunnen genieten van het moment. En ze weten heel goed wat ze willen (of wat ze niet willen), inderdaad, en zijn nogal vasthoudend daarin.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha, ik wist niet wat wabi sabi was, dus heb het even gegoogeld. Interessante materie, dus bedankt! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ken je StreetCatBob ? kun je googlen en twitteren Kater Bob zocht James uit als zijn baasje... zorgde ervoor dat hij meer ging verdienen bij het verkopen van de daklozenkrant, James kikte af om beter voor Bob te kunnen zorgen, samen schrijven ze nu boeken en leven heel gelukkig samen in Londen. Een feel good story.. maar dan in het echt. Bieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kende ik nog niet, wel Homer the blind cat. Heerlijke boeken en verhalen. Soms met veel herkenning, meestal met een lach en een traan. Hou ik wel van! Thanx voor de tip.

      Verwijderen