donderdag 10 april 2014

Weekendgevoel op donderdag

Mijn leven is niet erg druk qua afspraken en verplichtingen. Ik ben echt een pensionado, die het leven maar laat komen zoals het komt en dat is heerlijk, een luxe die ik erg waardeer.
Wat wel vaststaat; dinsdagochtend drie uur hulp en woensdagochtend bioboodschappen halen.
Als het dan donderdagochtend is, slaat het weekend geveoel al toe; er staat niets speciaals op de agenda en ik kan de dag invullen naar eigen behoefte!!!
Het blijft een beetje feestelijk, want ik ben wel een mens dat houdt van vaste gewoontes, maar ruimte voor van alles en nog wat weet ik ook zeer apprecieren.
Vanmorgen bleef ik lekker lang liggen na het ontwaken en las op mijn gemak op mijn tablet het nieuws, de mail en blogs. Dat voelt heel weelderig. Als of ik een rijke madam ben die niets hoeft te doen als ze niet wil.
Daarna stond ik echt op en deed de ochtend routine w.o. katten verzorgen , pc opstarten, en keek even wat tv via uitzending gemist en de Heirhunters op de BBC.
Ondertussen een plannetje makend voor de rest van de dag. Ik ga zo op de scoot wat lektuur bij een vriendin in de bus gooien en bezoek dan de nabijgelegen Lidl (zaden?) en als ik nog ruimte heb om dingen te bergen naar het tweede tuincentrum en desnoods daarna nog een bezoekje aan het andere dat vast al veel meer keus heeft dan een paar weken terug.  Onderweg is het natuurlijk genieten van deze uitbarstende lente, dus dat is al een pleziertje op zich.
Ik hoop een laurier te scoren en wat marjolein/majoraan/oregano.
De middag is dan voor planten en zaaien.
Ik heb al voorpret!!

6 opmerkingen:

  1. Vind dit zelf ook altijd zo leuk om te doen. Alles op je gemak bekijken in het tuincentrum en dan iets leuks voor in de tuin kopen. Fijn toch dat je daar nou alle tijd voor hebt. Geniet ervan! marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk,als er niets moet. Ik kreeg een onverwacht lang telefoontje en heb mijn huishoudelijke klus naar morgen verplaatst. Alles is goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopelijk heb je er beter weer bij dan hier in Zeeland, bewolk en fris.

    Ken je ook het nummer Daydream van de Wallace collection, een belgische group. Dat vind ik ook zo'n apart nummer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe rijk kan een mens zijn? Ik weet gewoonweg zeker dat jij gelukkiger bent dan menig mens met een dikkere portemonnee. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En gelukt? Kruiden en boompje gescoord?
    Groetjes
    Rinske

    BeantwoordenVerwijderen