woensdag 23 april 2014

So, hé!!!!

Hoewel iedereen me gezegd had dat het rijden op een driwielfiets best lastig was, had ik me daar geen voorstelling van kunnen maken. Toen de leuke ergodame arriveerde en daarna de hulpmiddelendame met een tof blauwfietsding, vond ik het leuk en spannend, en dacht vrijwel zo weg te kunnen rijden op zoń machientje. Maar nee, het is een eigenwijze transporteur, die de neiging heeft naar links of rechts te sturen zonder dat jij dat aangeeft. Je moet dus eigenlijk steeds tegensturen en dat valt niet mee. Het is echt eng als zo'n ding koppig als een ezel zijn eigen  onlogisch pad volgt terwijl jij die kant helemaal niet op wilt. Oké het op en afstappen en remmen is geen probleem, dat gaat tof, maar het rijden moet je echt leren. Voorlopig blijft hij een week hier staan terwijl ik dan diverse malen rijles krijg van de ergodame, dan kunnen we beslissen of ik hier geschikt voor ben of niet. Eventueel kan er nog een weekje lessen aan vast geknoopt worden daarna, maar het is ook goed mogelijk dat mijn  specifieke beperkingen dit fietsen niet toelaten. Dan heb ik het in elk geval wel geprobeerd.
Nu geef ik mijn trillende beentjes even rust en dan op naar een bouwmarkt of zo, voor een afdekzeiltje. Wel met de scoot dus..........

4 opmerkingen:

  1. Je hebt er sterke armen voor nodig,begrijp ik?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je hem kan uitproberen. Ik dacht juist dat je minder hoefde te sturen en je krampachtig in balans maar kennelijk is het echt anders. Hoor graag een update.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat met je nieuwe fiets. Ik hoop dat het allemaal gaat lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb een keer een bakfiets uitgeprobeerd.. had het gevoel dat ik opeens motorisch gestoord was. Wilde ik links af, ging dat ding rechts af. Wilde je rechtsom draaien, draaide hij linksom.. Nou ja, zo ongeveer dan, haha! Het schijnt echt wennen te zijn! Maar als je de slag te pakken hebt, schijnt het ook heerlijk te fietsen. Fijn dat je zo'n tijd mag proberen! Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen