zaterdag 19 april 2014

Prachtige zwijmel

Het  vrij erotische liedLight my fire van The Doors kent meerdere mooie vertolkingen, maar deze, van José Feliciano,  is wel heel erg mooi.
In de jaren 60 en zeventig had hij vele hits in Europa waaronder deze, maar ook het zelfgeschreven No dogs allowed maakte veel indruk. Hij was blind geboren en vertelt daarin over een trip naar Engeland waarbij hij vanwege de strenge quarantainemaatregelen zijn blinden-geleide-hond het land niet in mocht nemen . Op 17 april 2014 verscheen het bericht in de media dat Feliciano zou zijn omgekomen bij een auto-ongeluk. Maar het bleek te gaan om salsazanger en -componist Jose Luis 'Cheo' Feliciano. Hij komt ook uit Puerto Rico, maar is tien jaar ouder dan José.José  treedt nog steeds af en toe op. Zijn laatste plaatopnames komen uit 2009.

11 opmerkingen:

  1. Zalig om dit nummer weer eens te horen. Fijne paasdagen, Vlasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uit het jaar van de studentenopstand in Parijs dit prachtige nummer van Jose Feliciano. Het nummer kwam op 7 september 1968 de Top 40 binnen, bleef er 8 weken in staan en de hoogste positie was de nummer 24.
    Uitstekend ZOZ keus deze week Vlasje. Onze complimenten. Meteen gedownload voor op onze beider iPads. Fijne Paasdagen en tot blogs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige uitvoering van dit nummer. Ik heb genoten. Goede keuze.
    Ik wens je fijne Paasdagen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heerlijk nummer van Jose.ik hoor zijn muziek graag .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal waar Vlasje. Heb met plezier geluisterd.

    Wens je hele fijne paasdagen toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om dit nummer eens anders te horen, ik ken alleen de iets ruigere versie.

    Fijne Pasen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om eens een andere versie te horen dan die van The Doors of de discoversie. Toch vind ik die beide net iets mooier. Maar smalen verschillen (gelukkig maar, anders zou de wereld saai zijn.)

    Fijne Paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk de diversiteit bij het zwijmelen, genoten :-)

    Fijne paasdagen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben het helemaal met je eens!
    Echt een supermooie uitvoering!
    Nog een fijne 2e Paasdag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk nummer! Deze is inderdaad heel anders als de bekende uitvoering. Ik ken de zanger niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nooit bij stil gestaan dat dit een erotisch nummer was haha
    Kom daar op mijn 46ste nog eens achter. Lekker vlot.

    Ik vind dit een mooie uitvoering!

    BeantwoordenVerwijderen