donderdag 24 april 2014

Op avontuur.

Tussen de middag komt mijn fietsles er aan en morgenochtend weer. Ben benieuwd of de eerste schrik een beetje plaats gaat maken voor een gevoel van controle.
Las op internet inderdaad over ervaringen met zo'n 3 benige ezel en ik heb het me echt niet verbeeld. Velen hebben er in het begin moeite mee gehad , maar de meesten wenden wel na wat oefentijd. Daar ga ik ook voor, voorlopig.
Was gister wel total-loss na de eerste  confrontatie. Dat soort dingen vreet kennelijk energie omdat alle systemen worden ingeschakeld en vol aan de bak moeten, nooit mijn sterkste punt geweest. Dan ontstaat er een soort verkramping die je lichaam meteen strak zet. Ik had het me toch makkelijker voorgesteld, maar ja.
Nu maar eerst het oud papier weer klaargezet buiten voor de ophalerts en de meest noodzakelijke klusjes in en om huis klaren zodat ik na de les kan uithangen.
De tuin, ik maak foto 's als de bloei nog iets verder is en de kas eisen nu elke dag wat aandacht en de rest van het leven gaat ook gewoon door.
Hoewel ik me soms een hele Piet voel, moet ik wel anticiperen op zaken die extra energie vragen, want zo groot is mijn tankje nou ook weer niet. Gelukkig dat ik wel herstel, dat is een grote vooruitgang.
En de merel is weer op zijn best,  elke dag volop concerten waar een mens heel stil en blij van wordt.



5 opmerkingen:

  1. Ik wist niet dat een driewielfiets zo moeilijk kon zijn! Nou, ik wens je heel veel succes, en ik hoop dat je het gewoon blijkt te kunnen leren. Is wel zo leuk om er op uit te kunnen zonder dat er batterijen of benzine aan te pas moet komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is op den duur ook mogelijk, om er een elektrische fiets van te maken, als het teveel energie blijft kosten. Dan kan je er toch op uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je niet goed kunt fietsen op zo 'b ding zonder ondersteuning is het levensgevaarlijk met. Eerst er op leren fietsen dan evt traponderstening. Dit is nog maar een leen-fiets, daarna wordt het pas een definitieve evt met E.

      Verwijderen
  3. Mijn tankje is, nadat ik de zestig passeerde, ook sneller leeg. In mijn kop voel ik me stukken jonger dan in mijn lijf. Succes met de fietsavonturen en wat fijn dat je zo'n goede ergotherapeute hebt die je begeleidt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes vanmiddag. Je weet nu,wat een eigenwijs stuur het is.. Ik hoop,dat het je lukt.

    BeantwoordenVerwijderen