zondag 27 april 2014

Kleurig

Gister een oranjerommelmarkt bezocht, niet dat ik wat nodig heb, maar je weet maar nooit..... Kwam thuis met een regenboogsjaal, zelf gehaakt door die mevrouw en heerlijk zacht voor 2.50 en een boek van onze popheld Nick Cave  voor 2.00. Er werd bezorgd bijgezegd dat het wel een heftig boek was, tja, Nick is nooit een zonnetje in huis figuur geweest en in zijn roman zal hij dat ook niet zijn. Maar ik wil wel eens weten welke krochten zijn fantasie ons doorvoert.
Ik ben de laatste jaren steeds meer van kleur. Basic-t-shirts en dan kleurige sjaals erop, wilde sokken,  weg met het brave en kom maar op met de fleurigheid.
Hoe ouder hoe gekker? Wie weet. Heb niet voor niets een geel/oranje/rood huis . Wordt zelf echt blij van felle tinten , dus waarom niet.
Misschien ook als tegenhanger voor de vele mails die ik ontvang over overlijdings- en uitvaartverzekeringen, jongens ik ben nog springlevend, echt!

9 opmerkingen:

  1. Ook ik ga iets meer kleur dragen, nu ik wat ouder word, merk ik. In huis is het niet zo fleurig als bij jou, maar wel een bepalende kleur op de muur. Mag er best uit springen, dat maakt me blij! Hier nog geen post van begrafenisondernemers (al strooien ze wel vaak met folders e.d.) en ik was ook nog niet van plan die tak te gaan sponsoren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben altijd al gek op kleuren geweest. In het hot-pantstijdperk -bij een paar van jullie nog welbekend- had ik een witte en een zelfgemaakte lange jas die oranje was met groene voering, helaas geen foto van. Toen ik nog echt dik was 120 kg had ik een zwarte rok met felgekleurde bloemetjes en erbij een gifgroen en een fucsiaroze T-shirt en als ik dat aan had werd altijd gezegd: wat zie jij er goed uit, niemand zag de dikte meer terwijl het toch echt een grootvlak was. Als ik zwart aanheb zie ik er veel dikker uit, kleedt totaal niet af bij mij. Straks zomerkleren van zolder halen is ook erg fleurig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Naarmate ik grijzer werd, werd de kleding kleuriger. Ik voel me geen grijze muis en wil er zeker ook niet zo uit zien. Kleurige sjaals: ik kocht er twee bij de Action (€2 per stuk) Lekker van katoen, leuk om in dit jaargetijde de boel op te fleuren. Vandaag draag ik turquoise, ook al z'n fijne oppepper. Ik hoop dat het boek van Nick niet al te donkerbruin is!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van je laatste opmerking word ik blij. Mijn partner heeft kanker en steeds maar krijgen we van medische kant signalen dat we toch even moeten gaan denken en praten over de dood, omdat de prognose (lees: de statistieken voor dit type kanker) niet goed is. Steeds weer wordt ons dat met een bezorgde ondertoon ingewreven. Mijn partner doet nog aan hardlopen, gaat nog naar zijn werk en laat zich behandelen in een Duitse kliniek waar ze veel meer kunnen bieden dan in de NL gezondheidszorg. Gecombineerd chemo met complementaire niet toxische geneeswijzen. En dat slaat veel beter aan dan de doemprofeten in NL ons voorspelden. Dat blijkt nu ook uit de CTscans en uit de analyse van de bloeduitslagen.
    Tja, we zijn altijd al een tikje eigenwijs geweest. Ik ga ook maar eens meer kleur uit de kast opzoeken om de doemprofeten te laten zien dat ze ons echt niet zomaar naar Petrus kunnen praten.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je weet ws dat ik al bijna 10 jaar overleef met een zeer slechte prognose. Ik doe veel met voeding, supplementen en vooral niet doemdenken, hoewel enig realisme me ook niet vreemd is. Indertijd heb ik alles goed geregeld, dan is dat geen piekerpunt meer, en verder pluk ik elke dag en LEEF met grote gretigheid. Kleur, muziek, bloemen, alles waar je blij van wordt, is volgens mij gewoon goed voor je vitaliteit. Gewoon doen wat je hart, intuitie en kennis je ingeeft en geloven in je iegen kracht. Sterkte!!

      Verwijderen
    2. Ik houd over het algemeen van wat meer neutrale kleuren, gewoon omdat ik die mooi vind, maar ik heb ook een 'gekke' kant die van kleurig houdt, of een opvallend patroon. Ik vind het moeilijk kiezen, maar misschien moet ik juist voor beide gaan. De ene dag iets kleurigs kiezen, de andere dag iets bedekts. Voor de inrichting van het huis kies ik voornamelijk neutrale tinten, omdat wat fellere kleuren mij snel overprikkelen als ik daar de hele dag tegenaan kijk. Maar die opvallende kleuren maken vaak wel blij, en ik vind het altijd leuk om te zien dat iemand lekker kleurige kleding draagt. Er zijn al genoeg mensen die grijze-muizengedrag vertonen.

      Verwijderen
  5. Ik ben blij dat ik via Metallica toch wat geweldige artiesten heb leren kennen, waaronder Nick Cave. Ooit hun cover van Loverman gehoord?
    Ik ben in mijn huis ook echt niet bang voor kleur. Olijfgroen in de woonkamer, lichtblauw met paarse rolgordijnen in de slaapkamer, knalroze bij de meiden en boven lila. Echter in mijn kleding nee, dan voel ik me net een verjaardagstaart! Maf he?

    Heerlijk zo springlevend zijn. M'n opa van 93 is weer opgekrabbeld na een ziekenhuisopname. Hij is nog lang niet klaar met het leven.
    Fijne zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toen ik 19 was heb ik een zware depressie gehad.. alle dagen waren zwart en ik droeg zwarte kleren, toen de wolken wat waren opgetrokken heb ik mezelf beloofd nooit meer zwart te dragen en daar heb ik me aangehouden.
    in ons vorige huis was er veel geel, deuren, muren, de badkamer, omdat dat altijd mijn humeur opfleurde.. nu wonen we sinds 4 jaar in een ander huis.. en nog steeds veel kleuren... de muren en vloeren zijn wit.. maar overal mooie kleurrijke schilderijen (kringloop geluk) gebloemd vloerkleed, vrolijke kussens en handdoeken, rozen servies (ook kringloop) gekleurde kleerhangers in de kast enz. en natuurlijk in de tuin een uitbarsting van kleur.. behalve mijn haren, dat is het enige wat langzaamaan grijs mag worden.. Bieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aha je hebt dus leuke dingen gevonden .Ik blijf even een beetje uit de buurt van rommelmarkten kringloopwinkels en dergelijke ,ik vind zoveel dingen leuk!! Kleur ga ik steeds meer van genieten .In de tuin heb ik nu ook ijsbloemen ,ken je die ?? vast wel haha roze rood geel oranje en echt zo leuk ,ik geniet van het kleurenspektakel !! Nee niks stijlvol en rustig ,kom maar op met al die mooie kleurtjes .Ik lees je reactie op die van anoniem en wauw je bent een sterke dame en kiep die mails snel in de prullenbak.En nu op naar de volgende 10 jaar!!
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen