vrijdag 4 april 2014

Gat

Het regent en tot mijn eigen verbazing sliep ik een gat in de dag. Alsof mijn lijf in slaap wist dat er geen echte dringende reden was om het bed te verlaten. Ik heb het genoegen om zelden een wekker te hoeven zetten aangezien ik mijn eigen dagritme mag bepalen. Normaal word ik vanzelf wakker om een een uur of half acht om deze tijd van het jaar, maar dit was zomaar een uitzondering, het was zomaar half tien geweest.
Omdat de verwachting al naar regen rook, had ik gister mijn buitenklussen gepland, zodat ik vandaag eventueel binnen zou kunnen blijven. Er is ook een koelkast die schreeuwt om een schoonmaakbeurtje, en dat is prima werk voor een natte dag.
Die staat dus op me te wachten.
Vanmiddag zou het opklaren, dus misschien kan ik dan ook buiten nog wat doen.
Gister kreeg ik een telefoontje van de zeer behulpzame dame van het zorgloket, dat ik al snel een driewielfiets te leen ga krijgen en dan 8 lessen van een ergotherapeute aan huis mag verwachten (wordt betaald!) om te zien hoever het fietsen lukt en of er trapondersteuning (E-bike) nodig is voor mij voordat tot verstrekking van zo'n peddelaar wordt overgegaan. Kijk, er wordt zomaar met me meegedacht!
Ben heel benieuwd hoe dit avontuur gaat uitpakken. Leuk om naar uit te kijken. 

7 opmerkingen:

  1. Is zo'n driewielfiets met voor of achter wielen? Ik hou van de beenbeweging van fietsen en de rust van het op pad zijn buiten maar ben nooit goed in sturen geweest, altijd erg verkrampt en de artrose in mijn handen maken het er niet makkelijker op. Daarom vroeg ik me af of zo'n fiets iets voor mij ook zou zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. eerste zin moet zijn: voor of achter 2 wielen

      Verwijderen
    2. Die bestaan beiden. Ik krijg er een met twee achter, lijkt het meest op de scootmobiel dan waarin ik nu rijd.

      Verwijderen
  2. Lekker dat je lichaam gewoon zelf besluit of het nog even doorslaapt of niet :-)
    Geniet van je dag! En ik ben benieuwd hoe het met die fiets uit gaat pakken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zal dat prettig zijn,om zo te fietsen. Maar vraag goed na,wat de prijs is van het onderhoudscontract.

    BeantwoordenVerwijderen