maandag 28 april 2014

Garderobe

Bij het aankleden vanmorgen bedacht ik me dat mijn kledingkast een palet aan kleuren bevat. De meeste stukken zijn uni, een enkele met een bescheiden werkje erin en heel weinigen met een patroon. Doordat ik steeds meer voor kleur kies, zijn de combi mogelijkheden enorm vergroot. Koos ik vroeger vooral voor een basis van dezelfde of mooi op elkaar afgestemde(ton sur ton) kleuren, nu trek ik rustig hard roze bij oranje aan, of wel een rustige basis, maar wel met een afstekende sjaal of sokken of hesje. Wat vroeger gold als vloekende kleuren, mag en kan nu allemaal en ik word er vrolijk van om alles aan mijn laars (of nou ja, birkies) te lappen. Mijn garderobe is opeens dubbel zo groot lijkt het.
Ik raak er voorlopig nog niet op uitgekeken.
De tuin bloeit als een gek en de merel orgelt de hele dag door. Ondanks dat het fietsavontuur wegens panne even stilligt, verveel ik me voor geen meter. 
Hierbij had ik She s a rainbow van de Stones  willen plaatsen, maar het lukt me niet.
ia mijn tablet toch wel. Past er zo goed bij!

4 opmerkingen:

  1. Zou je kleurige keuze te maken kunnen hebben met je toegenomen energie? Ik herinner me,dat ik ooit tijdens de ziekte van Pfeiffer alleen maar sombere kleuren droeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga binnenkort eens kijken welke kleuren mij nu écht goed staan. Ik weet het wel redelijk, maar heb toch het idee dat ik nog veel naar hetzelfde grijp. Dat zijn dan prima knallende kleuren, maar ook dat kan een beetje gaan vervelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, leuk!
    Ik heb alleen maar rare kleding! Hele grote truien en wijde broeken en grote schoenen.
    Tis niet echt in de mode, geloof ik. Maar het zit lekker en ik ben er blij in!
    Vooral die gekke schoenen (kistjes) vind ik heerlijk!

    Groetjes, Rinske

    PS Moest gisteren weer zo lachen om "Hallo, ik ben nog springlevend!"

    BeantwoordenVerwijderen