vrijdag 18 april 2014

Eenden en koekoekken

Gister was een prettig doe-dagje, hoewel zoveel en hard heb ik nou ook niet gearbeid, welnee, gewoon lekker wat verpotten en verpotten en verpotten. Geeft veel bevrediging, en hele vuile handen.
 Ook verdiepte ik me in een artikel over zoekmachines en omdat ik Google steeds enger begin te vinden, was dat een goede tijdsbesteding. Ik gebruik nu https://duckduckgo.com/, een zoekert die niet alles onthoudt en doorspeelt. Wat kaler,  geen reclames, maar wel vrijwel alles wat Google  ook biedt op zoekmachinegebied. Geeft een wat rustiger idee. Dat er geen Amerikaan of BVD-er met rode oortjes meekijkt, kan niemand 100% garanderen, maar het is niet meer zo vanzelfsprekend dat ze het doen.
Eigenlijk heb ik niks te verbergen, maar ik beslis liever zelf wat wel en wat niet aan grote klokken wordt gehangen.
Liever een eend in huis dan een koekoeksjong.
Mijn buitenlandse vriendin op de gracht kwam weer even buurten , lach me altijd suf met haar.
 Heerlijke pannekoekjes gemaakt (boekweit en quinoameel, met kaas) en een grote salade met witlof, wat tv ingehaald en mijn lektuurstapel is weer aardig uitgedund. Gelukkig haal ik net de nieuwe Onkruid uit de bus. Ik heb Vader van Karl Ove Knäusgard uit, indrukwekkend en nu begonnen aan een ook al rauw Kind onder kannibalen van Bukowski. Tevens lees ik Het nieuwe nietsdoen van Gerhard Hormann wat een heerlijk boek is over mijn favoriete levenshouding! Op reserve ligt 1984 van Murakami, dus vermaken doe ik me toch wel!
Pasen beteknt niet zoveel voor mij, niet qua lijdensverhaal (ik heb het altijd wat onsmakelijk gevonden die verheerlijking en die bloederige afbeeldingen) maar de lente is gevoelsmatig ook al lang begonnen, sommige jonge vogels vliegen alweer. Zoals gewoonlijk doe ik niets bijzonders. Wel asperges en eieren eten,  dat doe ik al weken, maar geen stollen, paastakken of ander gemiep. Zelfs De Mattheus is wat gedevalueerd in mijn ogen, vooral sinds de volksbeweging die er over ontstaan is en dan  The Passion zoals die op tv is uitgevoerd is voor mij vooral relikitsch. Bach waardeer ik als het mij past, en Ramses Shaffy met Jan Dulles, nee......., misschien leuk gevonden, maar wat een effectbejag.



1 opmerking:

  1. Ik doe net mijn bio-bestelling en zag quinoameel staan. Net zo prijzig als amandelmeel. Misschien toch eens proberen?

    BeantwoordenVerwijderen