woensdag 2 april 2014

Doe eens normaal

Ja, hoor, maar voor mij is normaal zo bijzonder. Het feit dat ik weer kan tuinieren, en allerhande dagelijkse verrichtingen kan doen zonder in een bodemloos gat van uitgeputheid te verdwijnen is elke dag weer een wonder voor mij.
Voorlopig zijn jullie niet van mijn jubelblogjes verlost, in tegendeel, ik jubel nog harder!
Gisteren met de hulp samen de boel aan kant gemaakt en in de tuin alle terracotta potten opgeruimd en een begin gemaakt met het opruimen en opknappen van het hoekje aan de zuidkant van het hokkie.
 Hier heb ik een buitenkraan+tuinslang, voor het bewater gemak en er staat een stoel met een oud tafeltje om een namiddag zithoekje te maken, daar staat de zon het langst op. Illegaal gekomen groen overheerste hier, maar er is al een flink deel geschoond, vandaag staat de rest van dat hoekje op het programma.
De bioboodschappen zijn  binnen en ik ben in afwachting van leuke dingen; naar aanleiding van een mailtje dat ik aan het zorgloket stuurde over een eventuele vervanging van de scoot door een driewielfiets met trapondersteuning  werd positief gereageerd. Ws mag ik, onder leiding van ergotherapie kijken of dat wat voor mij is en een proeffiets tijdelijk in gebruik krijgen. Dus geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt, maar een proefoverstap. Dat staat me zeer aan, en ik ben benieuwd of het inderdaad mogelijk blijkt en of het me lukken zal.
Mooi he?
En zowel de courgette als de peultjes tonen tekenen van leven!!



9 opmerkingen:

  1. Wie zaait, zal oogsten (op velerlei gebied!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarom ga je niet voor een gewone e-bike Vlasje. Die heb ik ook. Bevalt heel goed, op slechte dagen fiets ik met veel trapondersteuning, op goede dagen doe ik meer zelf. (zo'n driewieler trapt best zwaar namelijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig,dat je die fiets mag proberen.Een vriend rijdt er het halve eiland mee rond met deze mooie dagen. En je bent van het probleem van evenwicht houden met opstappen af.Kun je ze niet beiden houden? De scoot voor koude winterdagen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het betreft een E-bike maar met driewielen ivm evenwichtsproblemen. Tijdens het probren zal blijken wat de beste optie is, vandaar ook ergotherapeutische beg3leiding. Beiden zal op termijn lastig zijn, zo ruimhartig zijn ze meestal niet en je moet het kunnen stallen ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook hier is het nog steeds een heerlijk gevoel, dat het me lukt om (in stapjes) mijn Eigen huishouden te kunnen doen, inclusief boodschappen en echt grote klussen zoals ramen zemen. Wel alles in het geode tempo, wat betekend dat ik iedere dag iets extra's doe en nooit alles in 1 keer. Maar ik ben zo dankbaar met het behaalde resultaat, dat ik geen gemis ervaar (meestal) aan niet een hele dag weg kunnen of niet mee kunnen helpen met een verhuizing als dochter verkast. Ik kan wel de maaltijd koken en kopen die ik voor haar en de sjouwers bereid. Positief voelt dat en dat lees ik ook met grote regelmaat terug in jouw blogs. Fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goh, joh, heerlijk! Wat bracht bij jou de verandering op gang?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een intensieve training van lichaam en vooral een grote les in anders denken van een geweldige fysiotherapeut, die op mijn pad kwam. Ik heb uiteindelijk mijn hele leven om gegooid. Een stuk vergeving, een groot stuk acceptatie en gezonder leven. Nu na jaren van leren heb ik mijn ritme en draai gevonden en weet ik wat ik aan kan, wat niet en ben ik ook nog eens een kleine 30 kilo afgevallen... waardoor het bewegen ook beter gaat en dus het cirkeltje weer rond is. Vooral de vergeving en de acceptatie van mijn eigen lichamelijke tekortkomingen hebben me ver gebracht.

      Verwijderen
  7. Heel mooi, en fijn dat je iemand tegenkwam die je hielp en steunde, dat eerste zetje is heel belangrijk. Dat laatste heb ik zelf ook ontdekt en toegepast, maar de dieet verandering heeft echt pas de zaak verbetert! Fijn om dit te horen en ik gun het iedereen die deze problemen heeft.

    BeantwoordenVerwijderen