dinsdag 22 april 2014

Ademloos

Elke keer als ik de tuin in kijk,  stopt mijn ademhaling van verwondering om zoveel moois. De krentenboompjes zijn helaas wel uitgebloeid, maar de tuin zelf begint een wolk van wit (daslook) paars(dovenetel) en blauw (ossentong) te worden. Een bloemendroom.
In de kas staan de peultjes al flink te solliciteren naar een definitieve plek evenals de courgettes. Ook allerlei ander gezaaid spul piept en spriet uit allerlei bakken me tegemoet. Wat een weelde overal.
Een gieter gekocht speciaal voor de kas (niet te zwaar maar groot genoeg om niet om de haverklap te moeten hervullen).
Vanmorgen  was hulp M er  en de tent is weer fris en fruitig. Er zijn wat noodzakelijkheden afgehandeld en een was gedaan. Alles loopt lekker. Alleen die driewielfiets moet kennelijk nog gefabriceerd worden, want ik hoor en zie niets.
Enfin de scoot doet het nog steeds en helpt me vele zakken potgrond naar huis te brengen. Morgen misschien toch maar weer eens achter een lauriertje aan en nog wat leuk tuinspul.
De hoorn van overvloed is dit jaar extra gul.

5 opmerkingen:

  1. Vooral als er dan een beetje motregen geweest is,lijkt het alsof alles wat groeit een extra glans heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Persoonlijk vind ik dit de allermooiste tijd van het jaar. Die beloften die uitkomen, de kracht die voelbaar is, het piepen en sprieten zoals jij het noemt. Om lyrisch van te worden.
    En die driewieler komt er vast ook nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maak eens een kiekje van die wit/paars/blauwe wolk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja wat is het genieten in deze tijd van al het moois .Mooie muziek ,onbekend voor mij maar ik heb genoten
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind de lente dit jaar ook bijzonder mooi, alles bloeit en groeit prachtig. Misschien is dit een gevolg van de zachte winter met nauwelijks vorst. Het is echt genieten.Marja

    BeantwoordenVerwijderen