dinsdag 18 maart 2014

Wat zien ik?

Het rommelhokje is driekwart leeg! De grijze bak vol, er staat nog een tweede zak kerstspullen klaar voor de weggeef  en hoewel het erf nu wemelt van de bloempotten, is me wel duidelijk wat ik wil houden en wat weg mag. Met een beetje mazzel kan misschien dit jaar het hokkie in zijn oorspronkelijke functie hersteld worden; opslag voor tuinspullen en opkweek en teel kasje voor tomaten etc. Er zit daar een gootsteen en een kraan, er is genoeg licht en warmte, want ik heb er vroeger veel gekweekt. En daar krijg ik weer zin in!!!
Er is veel gebeurd dus de afgelopen tijd en hoewel het nog lang niet allemaal klaar is, zit er eindelijk genoeg voortgang in op een kans op afronding van deze klus . Sinds meer dan tien jaar, kan ik de draad weer een beetje oppakken.
Dit maakt me heel erg blij!
Gister ging ik vreemd en danstte met Iggy, maar mijn lijf is weer aardig op dreef.
Ik ben nog steeds glutenvrij en ontdek dat ik beter met peulvruchten overweg kan dan met granen of pseudogranen (ook zonder gluten dus) . Ik kocht voor iets meer dan 3 euro ruim een pond prachtig geitenvlees waar ik een zalige stoof met borlottibonen en handen vol groenten van maakte. Wat een goedkoop en goed eten!!
Het is genoeg voor een dag of vier, wat geen straf is als je elke dag nog wat groenten en of kruiden toevoegt om de smaak wat op te peppen.
Deels uit eigen tuin, die kruiderij, mmmmmm!


5 opmerkingen:

  1. Klinkt allemaal heel erg goed... fijne dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn,dat het zo goed gaat. Wat zul je smakelijk eten,als je meer groenten en kruiden in je tuin gaat kweken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat klinkt het goed allemaal.
    Hier ben ik er achter gekomen dat ik helemaal niet tegen peulvruchten kan. Die at ik veel, zeker dagelijks sinds ik stopte met gluten eten. Want peulvruchten vullen zo lekker en zijn zo makkelijk in een soepie te gooien. Maar kreeg steeds meer klachten. Nu helemaal ermee gestopt en een darm die eindelijk doet wat ie moet doen....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En met een beetje mazzel danst er dus van de zomer een totaal vernieuwde en vitale Vlasje uit het hokkie! Petje af voor wat je al bereikt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk hé dat geitenvlees, heeft alleen veel tijd nodig om te garen.

    BeantwoordenVerwijderen