zondag 30 maart 2014

Voorzomer

Vorig jaar was de zomer niet veel, nu wordt het goedgemaakt met de zachtste winter sinds heugenis en een idem voorjaar, dat al regelmatig zomerse trekjes vertoont.
Enfin dat de zomertijd is ingegaan lijkt dan ook vanzelfsprekend, al hoeft voor mij dat geschuif met tijd niet echt.
Tot dusver loop ik aardig op schema met mijn buitenwerkjes. Alle overbodige sierpotten (3 vuilniszakken vol) zijn schoongemaakt en weggebracht naar een tweedehands winkel. Er is een grote kuip met munt naast de keukendeur, de aardbeien hangen in manden in het zonnetje en het ruimt echt op, door regelmatig wat plastic en terracotta potten uit te sorteren en een opbergplek te geven.
Doperwten, kapucijners en peultjes (groenten waar ik dol op ben), zijn in eierdoosjes geplant, en elke dag vul ik een paar bloembakken met aarde (en zaadjes...) om deze zomer veel zelfvoorziening te kunnen realiseren.  3x 20 liter zakken met potgrond er bij gehaald (kan liggend op de voetenplank van de scoot) en ook een rit naar een ander tuincentrum staat al op de rol voor volgende week.
Het werd gisteren 16 graden in dit noordelijke tochtgat en het was zo zalig in de tuin. Krantje theetje, katjes, zonnetje op mijn bolletje en af en toe wat rommelen in de tuin. En een lol dat ik heb!
Ik voel me de lentekoningin!

4 opmerkingen:

  1. Ik lees het al... je geniet met volle teugen. En gelijk heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die vorige reactie, dat was ik hoor. Hij stond nog ingesteld op Jan's account : o

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt groot gelijk om lekker buiten te gaan zitten. Het is heerlijk weer, het is momenteel volop genieten van het ontluikende groen, de voorjaarsbloemen en het al warme zonnetje. Ik hoop dat er een lange en zonnige zomer gaat volgen die van mij tot november mag duren. Nog veel plezier met in de tuin zitten/bezig zijn de komende zonnige dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zal dat heerlijk zijn,je maaltje uit eigen tuin halen.

    BeantwoordenVerwijderen