zaterdag 22 maart 2014

Vergeten zwijmel

Oh, my babe, don't you know
The time has come for me to go.
Tomorrow comes like yesterday
The autumn fades our love away.
Oh, my babe, don't you know
The time has come for me to go.
Don't you think of me no more?
I'm going to some foreign shore.
When I'm there maybe I'll find
Some other young man pleasing to my mind.
Oh, my babe, why don't you know
The time has come for me to go.
Tomorrow comes like yesterday
The autumn fades our love away.


De Engelse folkzangeres Ann Briggs (1944) is in kennerskringen nog steeds erg bewonderd. Ze toerde en speelde met grootheden als; A.L. Lloyd, Bert Jansch, Jimmy Page, The Watersons, June Tabor, Sandy Denny, Richard Thompson en  Maddy Prior.
Prachtige stem en een voorbeeld nog steeds voor velen. Ze nam slechts drie albums op en na dat ze een tweede kind verwachtte, stopte ze haar zangcarrière.  Ze werd fulltime moeder en huisvrouw en weigerde nog op te treden. Maar mooi dat ze zong!!

8 opmerkingen:

  1. Mooi nummer. Ik had nog nooit van haar gehoord. Shame on me.
    Ik wens je een heerlijk schaatsweekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi en gevoelig nummer.
    Ik had ook nog nooit van haar gehoord.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet me aansluiten bij mijn voorgangers, ook ik had nog nooit van haar gehoord. Mooi zingen kan ze inderdaad, mooi nummer ook.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik ken haar niet, maar wat een geweldige stem. Mooie keuze, ik heb genoten.
    Jammer dat ze is gestopt met zingen. Er is veel emotie in haar stem.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi nummer en sluit me bij mijn voorgangers aan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Totaal onbekend, maar een heel mooi nummer is het zeker! Dankjewel voor dit nieuwe geluid!

    BeantwoordenVerwijderen