maandag 3 maart 2014

OOTEETEE

Waarom OOTEETEE? Waarom een nieuw uiterlijk en titel voor mijn blog?
Mijn kerst-retraite bracht me veel mogelijkheden om te resetten. Ik realiseerde me dat ik lang geleefd heb met het idee; zo er is me weer een extra dag gegund en dat ik daarmee het beeld bij mijzelf creëerde dat ik het verleden + 1 was. Maar ik ben NU, een heden dat weliswaar mede gevormd is door mijn verleden, maar dat ik zelf elke dag weer tot stand breng, een heden+(hopelijk)velen. Ik leef niet meer in een Onvoltooid Verleden Tijd, maar in een Onvoltooid Tegenwoordige Tijd. Opeens kan ik veel los laten en veel nieuws omhelzen. Nu ben ik  bezig met het verleden dat me niet meer dienstig is los te laten, ook door bijvoorbeeld, veel op te ruimen. Het gaat niet meer om wat was, want dat keert niet meer terug, maar om Nu en welke mogelijkheden dat opent. Dus door los te laten wat me niet helpt op deze weg, kan ik ruimte maken voor groei naar de toekomst toe, vanuit het heden.
De foto die ik koos, symboliseert dat ook; ik zit hoog, boven de wolken inmiddels, ik zie het licht van de opkomende zon, de tijd die voor me ligt, al is die nog wat in nevelen gehuld. Er is een uitgestrektheid die ik mag verkennen, maar waar ik nu zit is al geweldig.
Tja, ik ben een ander mens dan 10 jaar geleden, zelfs anders dan voor de brand en nu ben ik weer op een reis gegaan, die me stap voor stap verder brengt, verder in tijd en marge, verder met mijzelf het ik van NU.
Daarom, dus. 

6 opmerkingen:

  1. Mooi! Geniet van het nu, dat kan namelijk altijd... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reis graag met je mee in jouw OTT (en ik leer er ook van)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jemig, krijg er kippenvel van, mooi omschreven hoor!!!
    Heeeeeel veel succes en alle geluk in je OTT :) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo had ik het inderdaad al opgevat. Go for it, Vlasje.

    BeantwoordenVerwijderen