zaterdag 22 maart 2014

Mijn slechte eigenschappen

Ik heb last van leedvermaak. Ik zie meneer Blonde Dolly graag op zijn bek gaan en dat is geen mooie eigenschap van mij.  Toch kan ik het niet laten om te meesmuilen over de storm die opsteekt in de PVV. Alleen is het intens droevig dat al die mensen niet eerder aansloegen, toen hij het had over de Kopvoddentaks bv en dit zei; "We willen genoeg. De grenzen dicht, geen islamieten meer Nederland in, veel moslims Nederland uit, denaturalisatie van islamitische criminelen…"
Geert Wilders, interview in De Pers, 13 februari 2007.
Dat deze man niet begrijpt dat men hem nu opeens afrekent op zijn Marokkanen standpunt, is terecht, hij roept het ongestraft al jaren, maar kennelijk sloot men daar ogen en oren voor en nu opeens werpen de wilde honden zich op hem. Maar ik zie hem evengoed graag zelf nu huilie huilie doen. En dat is niet mooi van mij. 

13 opmerkingen:

  1. Toen Wilders net een beetje op het politieke toneel verscheen, kon mijn wederhelft zich vreselijk aan hem ergeren. Ik zei toen: laat hem. Wat je voedt, zal groeien.
    Zo denk ik er nog steeds over. Maar als je vervolgens ziet hoeveel mensen zich kunnen vinden in zijn uitspraken, dan is het denk ik niet meer genoeg om hem te negeren. Ik ben blij met alle tegengeluiden en blij met het feit dat mensen stoppen met de andere kant op kijken.
    Wij vragen ons af wanneer de beste man het met zijn leven moet gaan bekopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niets menselijks is ons vreemd. Ik heb daar ook enorme last van. Soit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb last van dezelfde karaktertrek en zo blij dat er nu eindelijk ook in de politiek andere geluiden te horen zijn.Fijne dag, Marry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sommige "problemen" lossen zich vanzelf op met de tijd. Hopelijk graaft hij nu zijn eigen graf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben geen fan van Wilders maar als net als in Utrecht de wijken vol lopen met M.... kan ik zijn uitspraak wel een beetje begrijpen.
    Er is hier veel overlast en ik denk dat het komt door het cultuur verschil in opvoeden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier is die overlast ook. En ik denk dat het verschil in opvoeden zeker een rol speelt.
      Wat ik zo naar vind aan de uitspraken van Wilders, is dat hij iedereen met dezelfde etnische achtergrond over 1 kam scheert.

      Verwijderen
    2. Hier dezelfde overlast, maar ik ben wel altijd degene die melding maakt als meneer W weer zulke uitspraken doet. Melding omdat het me krenkt, omdat ik me schaam Hollander te zijn op die momenten. Niet al te openlijk en in beleefde bewoordingen, maar wel altijd duidelijk met mijn standpunt dat ik het erg vind om te merken dat mensen zo kortzichtig kunnen zijn dat ze iemand op hun huidskleur/achtergrond willen aanpakken i.p.v alleen op hetgeen men doet of laat. Tuurlijk heb ik ook zorgen om hetgeen ik om me heen zie (ik woon in zo'n zg achterstandswijk), maar de mensen veranderen zéker niet door ze in een hoek te drukken.

      Verwijderen
    3. Ik woon in 1 van de wijken met het hoogste aantal PVV stemmers en ik kan ergens wel begrijpen dat het zo is - in deze stad maak je immers veel overlast mee. Maar het inderdaad in mijn ogen ook niet de oplossing om mensen dan maar op hun huidskleur of achtergrond te pakken.

      Verwijderen
  6. Ben rasechte Limburgse en ben er trots op. Maar met die randdebiel wil ik niet vergeleken worden. Een deel van wat hij zegt is correct. Maar i.p.v. mee te denken over een oplossing, wil hij ze allemaal deporteren. En dat gaat mij veel te ver.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Youp van 't Hek ziet er een opzetje in: http://www.nrc.nl/youp/2014/03/22/vermoeide-mannen/

    Hoe erg ik het ook vind dat Wilders dit gezegd heeft (ik was zelfs bijna een van degene die aangifte wilde doen), het valt me op dat de storm over het verlies van de PvdA in de media hailiemaal is gaan liggen..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Daarin verschillen we toch wel, Vlasleeuwenbekje, ik vind het het wel heel mooi van jou ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hihi, ik vind dat juist wel een leuk trekje van jou.... zoals Janne ook schrijft :-)
    Eensch!
    Met een dikke zoen voor jou en dank voor je lieve woorden...

    BeantwoordenVerwijderen