woensdag 26 maart 2014

Maartse viooltjes en buien

De maartse viooltjes in een van de bloemenbakken bloeien de hele maand al. Wat een liefjes zijn het toch met die enorm blauwe tint en die heerlijke geur. Maar maart bracht vandaag vooral buien en kou. Dat hoort erbij. Geen tuinwerkjes, maar luieren met een goed boek (ik lees Vader uit de serie Mijn Strijd van Karl Ove Knausgard) en vanmorgen de biozaligheden gehaald en boeken geruild bij de bieb. Aan gezien ik leeswerk genoeg heb, nam ik vooral kijk en blader  boeken mee, over tuinen en koken en een paar inspiratieboeken over levensveranderingen. Rijkdom all around, dus.
De poezels vinden zo 'n binnendagje maar wat gezellig en met een lekker bakje (Clipper, heerlijk) thee erbij tanken we even voor het prachtig weer weekend dat eraan schijnt te komen. In spin, ik spin, jij spint, een spinnerig dagje dus. Gewoon is ook bijzonder.

1 opmerking:

  1. Heerlijk toch,lezen. Ik sloeg gisterenavond met een zucht het boek "Gisèle" dicht. Dan droom ik nog even door.

    BeantwoordenVerwijderen