woensdag 26 maart 2014

lieve, lieve mensen

Ja hoor, gisteravond schoot ik over het half miljoen pageviews heen. Wat een vreemd idee. Er kwamen vele reakties binnen en tot mijn verbazing zag ik vele namen die ik ws helemaal niet ken. Mensen die stilletjes meelezen en die kennelijk mijn blog waarderen. Leuk, leuk en lief.
Er wordt zo vaak bemoedigend en troostend of stimulerend gereageerd, dat is echt goud waard.
Ik denk vaak dat ik niet zo veel te melden heb. Mijn leven zit niet vol met trips, reisjes, huizen aan- of verkoop, hypotheekaflossing, schuldendelging. Opzienbarende dingen genoeg, in mijn ogen, maar in andermans beleving kan dat al snel saai en gewoontjes zijn. Maar ik breng, denk ik nu, wel over dat ik elke dag bijzonder vind en dat ik geniet van kleine wonderen en innerlijke vreugde. Mijn leven is me dierbaar en dat probeer ik wel een beetje te verwoorden.
Neem die eerste witte kiempjes die zichtbaar zijn aan de tuinkers. Voor mij een vlag uit moment. De trip naar het tuincentrum deze week, waar ik grof zaad en wat planten insloeg. Mijn lijf dat ik steeds meer herken als het mijne en niet als een logge hinderpaal. Het hokkie/kasje dat nu eindelijk weer een broedplaats is, in plaats van een ergerlijk rommel/rotzooiverzamelpunt, waarvan amper de deur open en dicht kon. De tuin, die halve meter voor halve meter weer mijn eigen domein en zomerverblijf wordt. De bloemen van klein en groot hoefblad die ik  volop tegenkom als ik een rit maak. De zonnetjes van het speenkruid, ook in eigen tuin.
Enfin jullie kennen mijn lofzangen, maar ik zing ze elke keer weer. Mijn geest is vrijer dan ooit en ik voel me een met het wonder van het leven en de eeuwige cirkel van zijn.
Ik heb zo het gevoel dat ik in mijn gouden jaren ben beland!

8 opmerkingen:

  1. Hoe leuk is dat!!! Hoe heerlijk is het om gouden jaren te delen, want dat is dan wat je doet!
    En leuk om te zien dat de zaden ontkiemen. Ik kan er hier ook van genieten.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hou dat vast !
    Ik hoop dat je een zorgeloze, vrolijke zomer tegemoet gaat met veel energie en weinig (lees geen) gezondheidsproblemen).

    Gefeliciteerd met al die viewers!
    Groeten, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens je een gouden lente en zomer toe en hopelijk laat je ons nog lang meegenieten van je 'niet zoveel te melden-blogs'. :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor mij is jouw genieten juist een herkenning. Die ik niet altijd vind in de gesprekken met mensen om me heen. Meld s.v.p al die "kleine'wondertjes maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Izerina verwoordt het precies zo als ik je zou willen schrijven: juist die kleine wondertjes missen we vaak bij anderen en lezen we heel graag van jou

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heeee geen kleine wondertjes maar hele grote wonders! Dat is jouw blog!
    Administratieberg? Ik ga maar eens beginnen, oef! Maar ik kom er wel! Yes!
    Scoot stuk? Geen gesteun en gekreun.
    Door de vloer gezakt? Geen gesteun en gekreun.
    Lekker soepje gemaakt! Vraag me niet om het recept, haha!
    Loslaten van vrienden, je, hoe moeilijk dat ook is, je verwoordt het prachtig.

    Je blog is echt super! Ik denk dat je veel mensen een beetje kracht geeft!
    Dat 30 cm tuin doen, ook in de tuin werken is!

    Doeg, doeg,
    Rinske

    BeantwoordenVerwijderen