maandag 10 maart 2014

Lawaaimakers

Met het mooie weer komen ook alle herriemakers uit hun holen. Motorrijders trekken er gezamelijk op uit, mannen moeten hun testosteron luchten in een open sportauto. Buurtgenoten gooien de ramen en deuren open en besluiten meteen om per megafoon te communiceren, terwijl een ander zijn drumstel afstoft, of zijn karaokesetje weer eens warm laat draaien. Hier moet een terras met de hogedrukspuit onder handen genomen worden, daar vallen opeens achterstallige timmerklusjes op, een auto wordt afgeschuurd, een pak hout gezaagd.
Hopelijk moeten veel lawaaiproduceerders vandaag werken en heb ik de tuin voor mijzelf en de vogeltjes. Ja, die vogeltjes krijgen in het weekend alleen voor tienen de kans om hun keeltjes open te zetten, maar later op de dag neemt de mens het over. Jammer, die dominantie van de homo kabalis.

8 opmerkingen:

  1. Vreeeeselijk Ik erger me groen en geel aan al die t.....herrie! Hier woont éen lawaaipapegaaifamilie, dat wil je niet weten. Drie kinderen die de hele dag door schreeuwen en krijsen zonder ooit een keer gecorrigeerd te worden... Ik ben er twee keer heen geweest om vriendelijk en beleefd te vragen of het iets zachter kan, maar toen werd ik uitgescholden voor bejaarde kinderhater die zelf geen kinderen heeft... Tsja...
    Gelukkig is het nog lang geen zomervakantie en kan ik vandaag tot een uurtje of drie buiten zitten. Dan komen de bloedjes uit school en is het uit met de pret....

    En nu... ga ik snel weer naar buiten! Geniet van het mooie weer!.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me groen en geel ergeren aan buren die op zondag gras maaien, een schuurtje in elkaar schroeven, nieuwe bestrating aanleggen en aantrillen........... Niet vanwege het geloof maar zondag is voor mij een rustdag dan ga ik niet autowassen, ramen zemen, stofzuigen, grasmaaien, vegen etc. Ik werk als 6 dagen per week - buiten de deur (baan) en de rest ben ik gezinsmanager met schoonmaaktaken. Op zondag kan iedereen van mij de boom in ;-) Ik kook wel, ander mort de maag maar verder doe ik alleen maar leuke dingen; lezen, buiten zitten, op visite enz .enz. en het liefst zit ik dan buiten terwijl er zondagrust heerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kom net uit het voortuintje aan de straatkant. Daar is het rustiger. Vreemd he?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een voordeel van mijn (tijdelijke) werkloosheid; ik kan vanmiddag in de tuin verpozen, zonder herriemakers zoals tegels onder hoge druk schoonmaken, zeurkinderen die blijven zeuren (en ouders die daardoor ook hardop zeuren)...motorrijders die even bij gas geven of de locale brommertjes... Ook hier Homo Kabalis in overvloed.
    Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook zo'n hekel aan herrie. Gelukkig valt het in ons buurtje nog mee. Blaffende honden vormen de grootste overlast.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, dit had ik helemaal letterlijk precies zo kunnen geschreven hebben ... Woon je soms bij mij in de buurt? ;-) Ik mis alleen de blaffende hond die steeds van zijn baas toegeschreeuwd krijgt dat ie zijn bek moet houden, waarna een andere hond ook hysterisch begint te blaffen en op zijn beurt van zijn baas toegevoegd krijgt dat ie stil moet zijn. O ja, het buurjongetje is bezig zijn stembanden te testen, en houdt zijn geschreeuw heel lang vol.
    Ik ben heel erg blij dat ik eigen baas ben en doordeweeks ook vaak thuis kan werken, zodat ik dan in ider geval onder schooltijd kan genieten van de stilte.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wel knap hoe jij jouw ergernis in humor verpakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. HiHihi oh ja oh ja, schreeuwende buren vooral naar hun hond. errug

    BeantwoordenVerwijderen