woensdag 12 maart 2014

Fijn

Samen met hulp M wat opruimwerkjes verricht. Ik moest al snel afhaken toen bij het opruimen van een opslagruimte boven de kasten op de overloop, enorme stofwolken neerdaalden. Ik stikte de moord en was niet in staat verder mee te helpen, maar er zijn dus stapels  oude gordijnen uitgeklopt en in plastic opgeborgen en stapels lege dozen van apparatuur (allemaal aangeschaft na de brand en bewaard ivm terugzending in- de nu al lang verstreken- garantietijd) verplekt, die gaan dienen om spullen naar de kringloop te brengen en om oud papier mee aan de weg te zetten, want hier krijgen we geen papierbakken, ivm slechte bereikbaarheid voor de ophaalauto. Dus eens per maand een dikke portie papier wegwerken en voorlopig in dozen.
De belastingaangifte is dit weekend de deur (nou ja pc dan) uitgegaan en de papierenopruim gaat verder op verstolen momenten. Ook daar is de voortgang duidelijk te merken. Al heel wat lege mappen en de bewaarkist wordt leger en leger.
Voor de tuin had ik geen tijd gister omdat ik ook bezoek kreeg van vriendin N. die heel lief een schaaltje narcisjes bracht, wat zeer welkom was, omdat ik 's ochtends mijn tulpjes een composthoopgraf gaf. Het was gezellig. Ook zijn de katten weer van voer en grit voorzien (wat een zege is dat via internet bestellen, geen gesleep meer met grote zakken) en ontving ik een boekenbestelling + boekenweekgeschenk. Ik kan weer vooruit.
Vandaag bioboodschapjes en tuin op de lijst, verder zie ik wel. Ik maakt gister een heerlijk stoofpotje met linzen, veel groenten en wat bio-varkensvlees, genoeg voor een dag of drie, dus dat scheelt weer in werk. Zo'n gerecht leuk ik altijd nog wat op ,met bv chanpignons, of andere kruiden erbij voor de tweede of derde dag, zodat het steeds een smakelijk maaltje wordt.  Ik zit weer aardig in de flow!

2 opmerkingen:

  1. Dit klinkt weer als voor het zetmeel-avontuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhhhhh wat een schitterend, heerlijk nummer weer, we zitten nu even samen loeihard mee te uhhhhhh zingen,...... hahahahahahaha :)
    Lekker is dat he??? Om weer wat papierzooi weggewerkt te hebben :)
    Fijne avond nogggggggg :)

    BeantwoordenVerwijderen